Odliczanie trwa. Za 14 dni, rozpocznie się nowy sezon Mistrzostw Formuły E ABB FIA. Audi Sport ABT Schaeffler, z kierowcami Daniel Abt i Lucas di Grassi, wchodzi do wyścigu jako obrońca tytułu.
Teraz dwa w pełni elektryczne samochody Audi e-tron FE05 wyruszyły w trasę po całym świecie. Wylądują na pięciu kontynentach i w jedenastu krajach, a łączna długość trasy będzie liczyła ponad 70 000 kilometrów.
Skrzynie są zamknięte, a dokumenty wysyłkowe kompletne: dobre osiem ton sprzętu jest już w drodze do sezonu Formuły E. Pierwszym przystankiem będzie Ad Diriyah na przedmieściach stolicy Arabii Saudyjskiej, Rijad, gdzie mechanicy otrzymają swoje dwa samochody Audi e-tron FE05 na czas otwarcia sezonu.
15 grudnia, o godzinie 15:00 czasu lokalnego, światła startowe po raz pierwszy przełączy się ponownie na zielony. To pierwszy etap długiej podróży, która rozpoczęła się w 2017 roku, wraz z uruchomieniem projektu rozwoju w pełni elektrycznego samochodu wyścigowego.
Kontenery i pudła zespołu zawierają nie tylko samochody wyścigowe. W podróży zostały również wysłane dwa komplety karoserii i pięć stożków czołowych, w tym przednie skrzydło jako części zapasowe. Ponadto DHL – partner logistyczny serii i niemieckiego zespołu – transportuje cały sprzęt warsztatowy, narzędzia mechaniczne i inne materiały eksploatacyjne oraz części zamienne.
Na pokładzie znajduje się także włoski ekspres do kawy, system nagłaśniający oraz 12 parasoli chroniących przed słońcem i deszczem. „Nasz nowo opracowany układ przeniesienia napędu został zaplombowany, testy przed sezonem dobiegły końca i samochody wyścigowe zostały załadowane – kiedy będziemy mogli ponownie otwierać skrzynie, nowy sezon wreszcie zacznie się na dobre.
W ostatnich miesiącach intensywnie przygotowywaliśmy się do tej chwili, więc jesteśmy bardzo podekscytowani. ” – mówi szef zespołu Allan McNish.
Po pierwszym wyścigu, zespoły udadzą się do Marakeszu, Santiago de Chile, Meksyku, Hongkongu i chińskiej miejscowości turystycznej Sanya. Samochody wyścigowe zostaną odesłane do zespołu dopiero w kwietniu, kiedy sezon Formuły E powróci do Europy. Wcześniej będą one przewożone bezpośrednio z jednego toru wyścigowego do drugiego – ważnego czynnika logistycznego, którym DHL zarządza, łącząc transport lotniczy, morski i lądowy tak skutecznie, jak to tylko możliwe.
Ze względu na łączony transport wszystkich samochodów i materiałów oraz wybór odpowiednich tras i środków transportu, emisje są minimalizowane w możliwym zakresie. Zasadniczo Formuła E dąży do tego, aby krok po kroku redukować emisje i rekompensować je w dłuższej perspektywie.
W drugiej połowie sezonu wyścigi w Rzymie, Paryżu, Monako, Berlinie i Bernie przejmą zespół i jego technologię w całej Europie. Ponad 70 000-kilometrowa wycieczka po świecie zakończy się finałem sezonu w Nowym Jorku w połowie lipca 2019 roku.
Źródło i zdjęcia: Audi AG