poniedziałek, 24 czerwca, 2024

Audi rozpoczyna kolejny rok. Jakie ma plany?

Marka premium Audi może zaliczyć 2023 rok i początek 2024 do udanych. Ma niezłe wyniki sprzedaży oraz triumfuje w Rajdzie Dakar. Teraz skupia się na osiągnięciu swoich ekologicznych celów.

Strategia produkcyjna Audi „360 factory” to m.in. jak najmniejszy ślad węglowy

Posiadając w Ingolstadt w Niemczech trzecią fabrykę neutralną pod względem emisji CO₂ netto, Audi jest coraz bliżej swoich celów. Ponadto producent w dalszym ciągu pracuje nad udoskonalaniem pojazdów elektrycznych.

Gerd Walker, dyrektor ds. produkcji marki odsłania przed nami kulisy jej działań. Centralnym elementem odpowiedzialności korporacyjnej marki jest emisja możliwie najmniejszej ilości CO₂. W związku z tym marka stara się, aby każdy pojazd pozostawiał jak najmniejszy ślad ekologiczny w całym swoim cyklu życia.

Jak wyjaśnia Gerd Walker produkcja netto neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla jest kluczowym elementem osiągnięcia tego celu i ważna część strategii produkcyjnej Audi „360factory”.

Firma konsekwentnie dokonuje przeglądu swoich fabryk i unowocześnia istniejące zakłady, aby dostosować je do ery elektromobilności. Zrównoważony rozwój jest tu na równi z efektywnością ekonomiczną. W jaki sposób marka osiągnęła neutralność klimatyczną fabryki w Ingolstadt?

Marka w ostatnich latach dużo zainwestowała w cyfryzację zarządzania energią. To znalazło odzwierciedlenie w postaci znacznych oszczędności energii. Ponadto producent coraz częściej korzysta z samodzielnie wytwarzanej energii odnawialnej. Wreszcie, jak informuje Gerd Walker, firma kompensuje nieuniknione emisje CO₂ poprzez projekty ochrony klimatu.

oszczędności Audi w konsumpcji energii elektrycznej
Marka generuje oszczędności w konsumpcji energii elektrycznej

Marka testuje i udoskonala prototypy pojazdów elektrycznych

Audi znane ze sloganu” przewaga dzięki technice” nieustannie pracuje nad udoskonalaniem swoich produktów. Dzięki testom, jakim są poddawane niezależnie od tego, czy jest ekstremalny upał, czy przenikliwy mróz, muszą być w stanie sprostać wszelkiego rodzaju wyzwaniom.

Jeśli mowa o tych ekstremalnych testach to nie sposób zapomnieć o klimatycznym tunelu aerodynamicznym. Audi może w nim w dowolnym momencie symulować szeroki zakres powtarzalnych warunków zimowych i letnich, niezależnie od lokalizacji, pogody i pory roku. Każdy model spędza w nim i innych komorach w fazie rozwoju około 500 godzin.

Tunel i komory klimatyczne inżynierowie Audi wykorzystują do przeprowadzania różnych testów. Na przykład systemu HVAC (ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja), a także elementów układu napędowego.
W tym celu na wielu stanowiskach testowych symulowane są różne krzywe prędkości i temperatury, a także scenariusze obciążenia, przy różnych ustawieniach rezystancji, zgodnie ze specyfikacjami określonymi przez odpowiednie działy firmy.

Audi posiada specjalny klimatyczny tunel aerodynamiczny do etstowania pojazdow

Rozmrażanie i podkręcanie temperatury to obowiązek do uzyskania homologacji

Niskie temperatury muszą wytrzymać między innymi szyby. Aby oblodzić przednie szyby Audi SQ8 Sportback e-tron, wcześniej spryskuje się je wodą. Przy minus 18 stopniach Celsjusza pokrywają się warstwą lodu w klimatycznym tunelu aerodynamicznym. Następnie pracownik Audi aktywuje opcję „Wysokie odszranianie”, która kieruje maksymalną prędkość wentylatora układu klimatyzacji na przednią szybę. Po krótkim czasie w lodzie na przedniej szybie pojawiają się pierwsze wolne od lodu przestrzenie. Dlaczego to się robi?


Test odszraniania przedniej szyby jest wymogiem uzyskania homologacji w Europie i poza nią. Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2021/535 stanowi, że pojazd, niezależnie od tego, czy jest wyposażony w silnik spalinowy, czy elektryczny, musi w określonym czasie zapewnić minimalne pole widzenia na przedniej szybie.


Podkręcanie ogrzewania to kolejny ekstremalny test klimatyczny dla samochodów Audi. Jego wykonanie wymaga podgrzania tunel aerodynamicznego do temperatury 35 stopni Celsjusza. W tym czasie pojazd porusza się z symulowaną prędkością 60 kilometrów.


Takim testom poddaje się zarówno elektryczne modele tj. Audi Q8 Sportback e-tron, jak i inne pojazdy marki. Wszystko po to, by poradziły sobie w najcięższych warunkach. Nawet gdy na zewnątrz wieje wiatr o prędkości 300 km/h. W klimatycznym tunelu aerodynamicznym Audi jest bowiem także tego typu stanowisko testowe.

Audi Q8 e tron w tunelu klimatycznym
Audi Q8 e-tron w tunelu klimatycznym

Jak jeździć wydajniej elektrykiem od Audi zimą?

Nie wszyscy nabywcy samochodów elektrycznych dysponują odpowiednią wiedzą, która pozwoli im efektywnie wykorzystywać zasoby akumulatorów. Nie jest tajemnicą, że nawet właściciele aut spalinowych od Audi często nawet nie zaglądają do instrukcji samochodu.

Audi jest świadome, że jak każde urządzenie na baterie, tak i samochód w czasie mrozów wymaga odpowiedniego traktowania. W związku z tym jeśli masz samochód elektryczny od Audi, a na zewnątrz jest mroźno dobrze jest przestrzegać 3 wskazówek od producenta. Aby wygodnie dotrzeć do celu wystarczy:

  1. Jeśli poinformujesz samochód o zamiarze wyjazdu, Twoje Audi e-tron będzie mogło rozgrzać akumulator i wnętrze, gdy będzie jeszcze podłączone do prądu.
  2. Podgrzewana kierownica i siedzenia mogą pomóc w oszczędzaniu energii. Zużywają mniej prądu niż ogrzewanie samochodu za pomocą systemu HVAC, ponieważ dostarczają ciepło dokładnie tam, gdzie jest ono potrzebne.
  3. Korzystaj z narzędzia do planowania tras e-tron, nawet jeśli znasz drogę do celu. Ponieważ wykorzystuje dane o ruchu drogowym i trasach oraz potrafi nauczyć się Twojego stylu jazdy, istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twoje Audi znajdzie dla Ciebie bardziej efektywną trasę.
90 lecie audi union

Rok 2024 to wiele ważnych dat dla fanów Audi

W tegorocznej broszurze rocznicowej znalazło się ponad 30 historycznych wydarzeń. Obejmują one zarówno produkty, firmę, jak i sporty motorowe. Rok 2024 to będzie prawdziwy rok Audi.

Świętować będą właściciele modeli tj. S3, A4, A6, A8 oraz kultowego Audi Sport quattro i RS2 Avant. Okrągłe, bo 50- te urodziny świętować będzie w październiku model Audi 50. We wrześniu model 100 Coupé S świętuje 55 urodziny. Model DKW F 102 będzie obchodził 60 urodziny.

Dla firmy to także ważny rok. Rocznicę 65 lecia istnienia obchodzi ważna fabryka. W dniu 18 lipca 1958 r. rozpoczęły się prace budowlane nad nową fabryką Auto Union GmbH na obrzeżach Ingolstadt, która miała pomieścić produkcje „mini DKW”, który został zaprezentowany na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w 1957 roku. Stan surowy budynku został ukończony do 15 grudnia tego samego roku; osiem miesięcy później, w sierpniu 1959 r., ostatecznie rozpoczęto produkcję DKW Junior. W 2024 roku, w grudniu minie 55 lat odkąd Volkswagenwerk AG nabył udziały Auto Union GmbH.

Dla sportów motorowych to równie ważny rok. Firma świętuje 90 lecie powstania spektakularnego samochodu wyścigowego zaprojektowanego przez Ferdynanda Porsche- Auto Union. Po raz pierwszy pojawił się oficjalnie 6 marca 1934 r. z Hansem Stuckiem za kierownicą na torze AVUS w Berlinie.
Broszura „Audi Tradition 2024” zawierająca wszystkie tegoroczne ważne jubileusze jest do pobrania tutaj.

Ostatnie wpisy

Musisz przeczytać