piątek, 26 kwietnia, 2024

Audi RS6 C8 po kuracji wzmacniającej

Nowe Audi RS6 C8 to naprawdę imponujący samochód. Zmieścisz do niego rodzinę i zapakujesz bagaże na długie wakacje, a na autostradzie możesz cieszyć się wyjątkowymi osiągami.

audi rs6 c8

Podwójnie turbodoładowany 4-litrowy silnik V8 o mocy 600 KM i momencie obrotowym wynoszącym 800 Nm. Liczby te są imponujące, ale niemiecki tuner Wheelsandmore, sprawił, że jest bardziej dynamiczny niż Bugatti Veyron 16.4, który ma moc 1001 KM. Jak nazywają tego potwora? @TenTension. Proces strojenia zaczyna się łagodnie i przeprowadzany jest w kilku etapach.

Pakiety mocy

Cena zestawu Stage 1 wynosi 2100 euro, co obejmuje „klasyczną” modyfikację oprogramowania. Dzięki temu zabiegowi, silnik generuje 710 KM i 920 Nm. Blokada V-Max zostanie usunięta. Modyfikacja jest opcjonalnie dostępna z dodatkową 2-letnią gwarancją na silnik i napęd.

Pakiet Stage 2 dodaje sterowany klapami układ wydechowy Capristo. Ze względu na zoptymalizowany przepływ powietrza i właściwości akustyczne, zastępuje przedni i środkowy tłumik. Dzięki temu dodatkowa moc zostaje zwiększona do 725 KM i 930 Nm momentu obrotowego. Cena wraz z montażem to 9149 euro.

rs6 c8 tuning wheelsandmore układ wydechowy

Pakiet na środkowym poziomie, czyli Stage 3 kosztuje 14900 euro i obejmuje zmodyfikowane kolektory dolotowe, a także instalację nowego kanału powietrznego i obudowy filtra wraz z filtrami. Zwiększa to moc wyjściową do 786 KM i 1060 Nm.

Nadal potrzebujesz mocy?

Robi się coraz poważniej. Pakiet Stage 4 dodaje zmienione turbosprężarki z większymi wlotami, większymi wałkami oraz wzmocnionymi łożyskami osiowymi. Pakiet ten kosztuje 39900 euro, ale w zamian otrzymujemy „szalony” samochód o mocy 965 KM i momencie obrotowym wynoszącym 1250 Nm.

rs6 whhelsandmore

Stage 5 przyprawia ekologów o palpitacje serca. Normy emisji spalin nie mają tutaj żadnego znaczenia. Usunięte zostają wszystkie części silnika, które zapewniają, że samochód spełnia normę Euro6. Katalizatory, filtry cząstek stałych i tłumiki, oprócz końcowych, lądują w koszu. Rezultatem jest magiczne 1010 KM z elektronicznie ograniczonym momentem obrotowym wynoszącym 1250 Nm. Cena pakietu wraz z montażem to 49900 euro.

Koła

Wheelsandmore zajęło trochę czasu, w porównaniu do niektórych innych tunerów, aby skonstruować idealnie dopasowane koła i prezentuje trzy różne modele. Dobrze znane konstrukcje 6Sporz² i FIWE zostały rozszerzone o nową wersję „Atom”. Wszystkie trzy modele obręczy są dostępne z oponami Continental 295/30/22.

rs6 c8 tuning wheelsandmore 1

Opcją jest zastosowanie szerszych felg 11,5″ z oponami 285/30/22 i 335/25/22. Ceny kompletnego zestawu kół z czujnikami TPMS zaczynają się od 7499 euro. Wszystkie wzory felg mogą być indywidualnie wykonane w dowolnym kolorze, a także mogą mieć polerowane fronty.

Zawieszenie

Podobnie jak w przypadku poprzednika RS6 C7, producent zawieszenia KW ma różne opcje optymalizacji i obniżania zawieszenia dla obecnego modelu RS6. Oprócz zestawu zawieszenia gwintowanego w wariancie 4 za 5199 euro, Wheelsandmore oferuje również regulowane sprężyny obniżające w cenie 899 euro.

rs6 c8 tuning wheelsandmore 4

Niestety tuner, nie pochwalił się osiągami auta po modyfikacjach. Może kiedyś doczekamy się pojedynku RS6 C8 Wheelsandmore Stage 5 kontra Bugatti Veyron 16.4. To mogłoby być ciekawe doświadczenie. Audi ma co prawda 9KM więcej, ale ma też lekką „nadwagę”w porównaniu do konkurenta, która wynosi jakieś 250kg. Próbować zawsze warto. Szczególnie kiedy ma się do dyspozycji tak piekielną maszynę.

Źródło i zdjęcia: Wheelsandmore

Ostatnie wpisy

Musisz przeczytać