środa, 24 kwietnia, 2024

Audi R8 Green Hell i 24h Nürburgring

Audi R8 LMS od 2012 roku odniosło 5 ogólnych zwycięstw w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring –znanym nam jako Green Hell (Zielone Piekło). Tor jest uważany za jeden z najtrudniejszych i najpopularniejszy dla wyścigów długodystansowych na świecie. 

W hołdzie dla historii sukcesu, Audi Sport GmbH prezentuje limitowaną edycję specjalną drogowego samochodu sportowego podczas tegorocznego wyścigu na torze Nürburgring – Green Hell R8.

Audi R8 Green Hell

„Jesteśmy synonimem wysokich osiągów – zarówno w produkcji seryjnej, jak i w sporcie motorowym” – mówi Julius Seebach, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH. „Szosowy samochód sportowy R8 i samochód wyścigowy R8 LMS zostały zaprojektowane i opracowane wspólnie. Prawie połowa ich części jest identyczna. Model R8 Green Hell Edition czerpie z bliskości sportów motorowych, a jednocześnie składa hołd naszym legendarnym zwycięstwom na torze Nürburgring”.

Ścisłe powiązanie między drogowym samochodem sportowym, a samochodem wyścigowym, jest również podkreślone podczas tegorocznego 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring. Samochód wyścigowy GT3 z numerem 1, który jest używany przez Audi Sport Team Phoenix, jest wizualnie dostosowany do R8 Green Hell z ciemnozieloną folią.

Audi R8 Green Hell

Nico Müller / Frank Stippler / Dries Vanthoor / Frédéric Vervisch będą zmieniać się za kierownicą R8 LMS. Zwłaszcza dwukrotny zwycięzca Frank Stippler, który zna „Zielone Piekło” lepiej niż większość kierowców ma bliskie powiązania z R8. Wygrał 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring w samochodzie wyścigowym GT3 ostatnio w 2019 roku. Stippler był zaangażowany od samego początku podczas testów pierwszej generacji Audi R8 LMS, które zadebiutowało w 2009 roku. Oprócz swoich umiejętności jako kierowcy, wniósł także swoją wiedzę techniczną. Od tamtej pory trudno sobie wyobrazić brak jego wkładu w rozwój samochodów wyścigowych klientów, a nawet sportowych modeli szosowych.

Wyścig będzie można oglądać na żywo na antenie Motowizji w dniach 26 i 27 września br. Wyścig startuje w sobotę o godzinie 15:30.

Audi R8 Green Hell

Ekskluzywny wygląd: zielona i matowa czarna folia Tioman

Model Audi R8 Green Hell edition jest numerowany kolejno i ograniczony do 50 sztuk na całym świecie. Model kosztuje w Niemczech 233 949,59 euro. Ten ekskluzywny status jest widoczny na pierwszy rzut oka.

Zgodnie z mottem „Green Hell” zewnętrzna powłoka jest standardowo pomalowana na ciemnozielony Tioman. Opcjonalnie klienci mogą jednak wybrać Ibis white, szary Daytona lub czarny Mythos. Przednia maska, słupki A, dach i tył są częściowo pokryte matową czarną folią o wyścigowym wyglądzie. Na drzwiach samochodów klientów widnieje numer edycji w postaci dużych przezroczystych matowych cyfr przypominających numery startowe. Logo „GREEN HELL R8” zdobi boczną listwę i przednią szybę w błyszczącej czerni. Pakiet stylizacyjny w kolorze matowej czerni dodaje akcentów z przodu, progów i dyfuzora, uzupełniony o boczne listwy, obudowy lusterek i tylne skrzydło w tym samym odcieniu. Powierzchnie 20-calowych kół w dynamicznej stylistyce z 5 podwójnymi ramionami są również pomalowane na czarny mat. Czerwone detale na felgach dopełniają efektowny design. 

Audi R8 Green Hell

We wnętrzu kierowca siedzi na lekkich siedzeniach kubełkowych z panelami środkowymi obitymi alcantarą. Ten sam materiał jest również zastosowany na kole kierownicy z czerwonym znacznikiem godziny 12, na masce nad wyświetlaczem cyfrowym, na podłokietnikach drzwi, nakolannikach i środkowym podłokietniku. Niemal wszystkie te obszary mają kontrastowe szwy w niebiesko-zielonym odcieniu „paproci Kailash”. Monoposto – duży łuk biegnący dookoła kokpitu, deska rozdzielcza, klamka drzwi i reling drzwi, a także dywaniki z czerwoną lamówką również mają kontrastowe szwy w tym kolorze. Na dywanikach widnieje logo „GREEN HELL R8”.

Wysoka wydajność: silnik wolnossący V10 o mocy 620 KM

Sercem modelu R8 green hell edition jest Audi R8 V10 performance quattro w wersji coupé. Jego dźwięczny, wolnossący silnik V10 przesyła 620KM przez siedmiobiegową skrzynię S tronic na cztery koła. Ta moc rozpędza wyczynowy samochód sportowy od 0 do 100 km/h (w 3,1 sekundy i rozpędza się do prędkości maksymalnej 331 km/h . Napęd quattro, który w razie potrzeby rozdziela moc zmiennie między osiami, jest dostosowany specjalnie do układu silnika. Mechaniczny mechanizm różnicowy z blokadą tylnej osi dodatkowo zwiększa dynamikę jazdy i przyczepność.

Audi R8 Green Hell

Nadwozie z konstrukcją Audi Space Frame (ASF) jest wykonane z aluminium i polimeru wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). Podwozie wyczynowego samochodu sportowego, łącznie z wałem napędowym, jest prawie całkowicie pokryte gładkimi panelami. Dwa małe dyfuzory w przedniej części kierują powietrze przez nadkola. Pomaga to również w chłodzeniu hamulców. Przed tylną osią panele integrują tak zwane otwory wentylacyjne NACA, które transportują chłodne powietrze do silnika i skrzyni S tronic. Szeroki dyfuzor z tyłu zapewnia, że ​​przyspieszone powietrze powraca do prędkości otoczenia bez powodowania nadmiernego zawirowania.

Ten efekt zasysania umożliwia bardziej harmonijny przepływ powietrza, zwiększając w ten sposób siłę docisku. Podobnie jak w samochodzie wyścigowym, znajdziemy podwójne wahacze poprzeczne Tarcze hamulcowe są wykonane z ceramiki CFRP. System Audi drive select obejmuje tryb Performance, który pozwala na trzyetapowe dostosowanie kluczowych parametrów dynamicznych do współczynnika tarcia drogi. Kierowca może uzyskać dostęp do tej funkcji za pomocą przycisku na kierownicy.

Audi R8 Green Hell

Produkcja: ciągły transfer technologii

Green Hell Audi R8 jest produkowane w zakładzie produkcyjnym „Böllinger Höfe” w pobliżu fabryki Audi Neckarsulm. Elastyczność to priorytet w obiekcie. Oprócz pojazdów produkowanych seryjnie, pracownicy w warsztacie produkują również ramę Audi Space Frame do samochodu wyścigowego R8 LMS. Biorąc pod uwagę złożone procedury pracy, wiąże się to z ciągłym transferem technologii ze sportów motorowych, a także wysokim poziomem szkolenia.

Historia sukcesu: Audi R8 LMS w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring

Audi R8 LMS w wersji GT3 zapisało się w historii sportów motorowych klientów, a zwłaszcza na torze Nürburgring od 2009 roku. W ciągu pierwszych trzech lat, między 2009 a 2011 rokiem, samochód wyścigowy odniósł zwycięstwo w klasie GT3 w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring. W latach 2012, 2014, 2015, 2017 i 2019 wygrał klasyfikację ogólną. 

Audi R8 Green Hell

Do tej pory ten seryjnie produkowany samochód wyścigowy ma na swoim koncie łącznie 13 zwycięstw w 24-godzinnych wyścigach w Dubaju, Spa, Zolder i na torze Nürburgring. Model spisał się równie dobrze w wielu innych seriach wyścigowych:

Rodzina samochodów wyścigowych R8 składa się z trzech członków, w tym flagowego R8 LMS GT3,  R8 LMS GT4, który jest znacznie bliższy modelowi z produkcji seryjnej, dołączył do grona swojego flagowego odpowiednika w 2017 roku. Jego rekord sukcesu obejmuje już 18 tytułów światowych. Podstawowy model GT został niedawno zaktualizowany na sezon 2020. Pod koniec 2019 roku Audi Sport customer racing wypuściło nową edycję: R8 LMS GT2. Najwyższej klasy samochód wyścigowy o mocy 640 KM.

Źródło i zdjęcia: Audi AG

Ostatnie wpisy

Musisz przeczytać