wtorek, 19 marca, 2024

Audi A3 Sportback 45 TFSI e

Audi kontynuuje kampanię na rzecz elektryfikacji małych samochodów. Wkrótce pojawi się Audi A3 Sportback 45 TFSI e – usportowiony model z komfortowym wyposażeniem. Jego napęd hybrydowy typu plug-in ma moc systemową 180 kW (245 KM) i s moment obrotowy wynoszący 400 Nm.

Audi A3 Sportback 45 TFSI e

Podobnie jak jego siostrzany model, nowe A3 Sportback 45 TFSI e jest wyposażone w 1,4-litrowy silnik benzynowy. Jego moc wynosi 110 kW (150 KM) i rozwija moment obrotowy 250 Nm. Napęd elektryczny to stale wzbudzany silnik elektryczny o mocy 80 kW i momencie obrotowym 330 Nm. W porównaniu z A3 40 TFSI e, oprogramowanie sterujące generuje dodatkowe 30 kW (41 KM) mocy systemowej i 50 Nm większy moment obrotowy. Oprogramowanie reguluje optymalną interakcję między dwoma napędami, w sytuacji kiedy zapotrzebowanie na energię jest na najwyższym poziomie. Silnik elektryczny uzupełnia silnik spalinowy w odpowiednich zakresach prędkości i jest zintegrowany z obudową sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów S tronic, która przekazuje moc układu napędowego na przednie koła. Akumulator litowo-jonowy z 96 pryzmatycznymi ogniwami przechowuje 13,0 kWh energii. A3 Sportback 45 TFSI e, może być ładowany z maksymalną mocą 2,9 kW.

Audi A3 Sportback 45 TFSI e

Wysoka wydajność i duży zasięg

Dzięki systemowej mocy 180 kW (245 KM) i momencie obrotowym 400 Nm, ten kompaktowy samochód PHEV przyspiesza od 0 do 100 w 6,8 sekundy. Maksymalna prędkość to 232 km/h. Samochód spala od 1,4 do 1,5 litra benzyny na 100 km (w oparciu o założenia cyklu NEDC), co odpowiada emisji od 31 do 34 gramów CO2 na kilometr. Audi A3 Sportback 45 TFSI e zawsze rusza, korzystając wyłącznie z energii elektrycznej. Zgodnie z normami NEDC można pokonać do 74 km (63 km według norm WLTP) bez przedostawania się zanieczyszczeń do atmosfery. W trybie całkowicie elektrycznym prędkość maksymalna wynosi 140 km/h.

Cztery tryby jazdy

W trybie „Auto-Hybrid” czyli główny tryb pracy pojazdu, to tryb gdzie silnik spalinowy i silnik elektryczny inteligentnie współpracują. W zależności od sytuacji i preferencji kierowcy, samochód może jeździć na napędzie elektrycznym lub spalinowym i przy tym żeglować, rekuperować – zarówno w trybie jazdy, jak i podczas hamowania – lub otrzymać dodatkową moc (tzw. boosting). Jeśli kierowca wybierze tryb „Battery Hold” lub „Battery Chargé”, system zarządzania napędem hybrydowym utrzymuje poziom naładowania akumulatora na stałym poziomie lub zwiększa go w sposób ukierunkowany.

Audi A3 Sportback 45 TFSI e

Kierowca może ustawić priorytet napędu elektrycznego, naciskając przycisk EV. Kierowca steruje funkcjami pojazdu za pośrednictwem centralnego wyświetlacza MMI, sześciostopniowej automatycznej skrzyni biegów S tronic lub systemu dynamicznej obsługi Audi drive select. Specjalne animacje informują kierowcę o aktywności podczas jazdy: np. o mocy silnika, trybie jazdy, stanie naładowania akumulatora i zasięgu. Na wyświetlaczu MMI, zobaczymy również wizualizacje przepływu energii.

Sportowe wyposażenie

Nadwozie modelu charakteryzuje się wyrazistym designem. Czarny pakiet stylizacyjny i osłona chłodnicy Singleframe z czarnymi błyszczącymi elementami, podkreślają sportowy styl samochodu. Na życzenie Audi może zamontować reflektory Matrix LED ze światłami drogowymi nie oślepiającymi nadjeżdżających z naprzeciwka oraz dynamicznymi światłami doświetlającymi zakręty. Cyfrowe światła do jazdy dziennej, składające się z 15 segmentów LED, tworzą sygnaturę świetlną w kształcie litery E – symbol hybrydowego napędu typu plug-in. Tarcze hamulcowe schowane w 18-calowych kołach są większe niż w 40 TFSI e – 340 mm z przodu i 310 mm z tyłu.

Audi A3 Sportback 45 TFSI e

Zaciski hamulcowe są pomalowane na czerwono. W przeciwieństwie do 40 TFSI e, standardowe wyposażenie obejmuje system Audi drive select, sportowe fotele, przyciemniane szyby i dwustrefową klimatyzację automatyczną. Ponadto w standardzie dostępne są całkowicie diodowe reflektory LED z dynamicznymi wyświetlaczami z tyłu, Audi site assist, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, asystent parkowania, kamera cofania i alarm. Nowy model jest standardowo wyposażony w system Keyless go i opcjonalnie w kluczyk komfortowy.

Źródło i zdjęcia: Audi AG

Ostatnie wpisy

Musisz przeczytać