niedziela, 24 października, 2021

Audi powraca do Le Mans 24h

Audi intensywnie przygotowuje się do powrotu do wyścigu prototypów, na najwyższym poziomie, w formule LMDh, po tym, jak zespół fabryczny opuści mistrzostwa świata ABB FIA Formuły E pod koniec sezonu 2021. Audi poinformowało w poniedziałek, że po siedmiu sezonach zakończy swoje zobowiązania w Formule E i zaczyna przygotowania do projektu LMDh oraz startu w rajdzie Dakar w 2022 roku.

Le mans 24h

Julius Seebach, który zastąpił Dietera Gassa na stanowisku szefa Audi Motorsport, wyjaśnił, że wyścigi samochodów sportowych pozostaną centralnym aspektem przyszłych działań wyścigowych firmy, w celu realizacji zrównoważonych technologii. Formuła LMDh, do której Audi ma wejść, przewiduje, że samochody będą napędzane specjalnym systemem hybrydowym o łącznej mocy 500 kW. Kategoria ta, opracowana wspólnie przez IMSA i ACO, może rywalizować zarówno w WeatherTech SportsCar Championship, jak i w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA.

„Obecnie badamy inne możliwe obszary naszej działalności w międzynarodowym sporcie motorowym” – powiedział Seebach. „Robiąc to, kierujemy się zarówno życzeniami naszych klientów, jak i przyszłą strategią firmy, która wyraźnie koncentruje się na elektryfikacji i mobilności neutralnej dla klimatu. „Dlatego intensywnie przygotowujemy się do wejścia w nową kategorię sportowych prototypów LMDh z ich najważniejszymi wyścigami, 24-godzinnym wyścigiem Daytona i 24-godzinnym wyścigiem Le Mans. „Najważniejszym przesłaniem dla naszych fanów jest to, że sporty motorowe będą nadal odgrywać ważną rolę w Audi”.

Le mans 24h

Szef zespołu Audi w Formule E Allan McNish, dwukrotny zwycięzca u producenta LMP1, uważa, że ​​LMDh to „właściwa formuła”, którą należy zastosować w następnej kolejności. Audi wycofało się z LMP1 pod koniec sezonu WEC 2016, aby skoncentrować się na swoim zaangażowaniu w Formułę E. Producent z Ingolstadt, po raz pierwszy dołączył do serii elektrycznych jednomiejscowych samochodów w 2014 roku i zapewnił wsparcie techniczne i operacyjne dla zespołu Abt Sportsline. W swoim czasie, w najwyższej klasie prototypów, Audi 13 razy wygrywało Le Mans i kolejno zdobywało mistrzostwa WEC w sezonie 2012/13.

„Osobiście uważam, że jest to właściwy format i formuła na kolejny okres w przyszłości” – powiedział McNish. „Tworzy platformę, na której można jeździć tymi samymi samochodami po całym świecie. Stany Zjednoczone, to ogromny rynek dla prawie wszystkich producentów samochodów.

Le mans 24h

„Ale Le Mans jest nadal kluczowym wyścigiem na świecie w sportach motorowych, nie wspominając o wyścigu samochodów sportowych. „Myślę, że platforma jest właściwą platformą do dalszego rozwoju i jestem bardzo zadowolony z IMSA i ACO w sprawie pierwszego punktu przepisów. Byłem zachwycony, że obie strony połączyły siły, aby stworzyć globalny, multisportowy pogląd na samochody sportowe.

„Na początku tego roku Chris Reinke, szef Audi Customer Racing, powiedział w wywiadzie, że LMDh „spełniło wiele wymagań firmy”. Kilka marek wyraziło zainteresowanie kategorią, która będzie konkurować z Le Mans Hypercars ACO, ale żadna nie wydała tak mocnego oświadczenia jak Audi. Nie trzeba dodawać, że Porsche ma czas do końca listopada na podjęcie decyzji i zobowiązać się do startów w LMDh.

Źródło i zdjęcia: Audi AG

Ostatnie wpisy

Musisz przeczytać