sobota, 24 lipca, 2021

Audi prezentuje e-tron FE07

Od zera do setki w zaledwie 2,8 sekundy, ponad 95 procent więcej wydajności dla całego samochodu i każdego komponentu, który jest gotowy na nawet najbardziej nieprzewidziane zdarzenia. Oto najważniejsze cechy nowego modelu e-tron FE07 od Audi Sport, którego sercem jest układ rozrusznika-generatora MGU05. Ten całkowicie elektryczny samochód wyścigowy o odświeżonej konstrukcji, zadebiutuje na torze podczas sesji testowej w hiszpańskiej Walencji.

Audi e-tron FE07

Formuła E będzie częścią oficjalnych Mistrzostw Świata FIA po raz pierwszy w sezonie 2021, który rozpoczyna się w Chile w połowie stycznia. Dla Audi zaangażowanie w serię w pełni elektrycznych samochodów wyścigowych to nie tylko rywalizacja sportowa na najwyższym światowym poziomie, ale także wsparcie dla zmiany marki w kierunku zrównoważonej i cyfrowej mobilności premium.

„Sporty motorowe zawsze odgrywały decydującą rolę w Audi i rozwoju technicznym marki. Nasz najsłynniejszy slogan „Vorsprung durch Technik” wywodzi się ze sportów motorowych – mówi szef zespołu Allan McNish.

Audi e-tron FE07 ma całkowicie nowy elektryczny układ napędowy

Siódmy sezon Formuły E to dla producenta okazja do zaprezentowania swojej światowej premiery. „Audi e-tron FE07 ma całkowicie nowy elektryczny układ napędowy, który po raz pierwszy został całkowicie przez nas opracowany” – mówi Stefan Aicher, dyrektor ds. Rozwoju napędów elektrycznych w Audi Sport. Podczas gdy w ostatnich latach pojazdy były wyposażone w stale optymalizowaną wersję układu napędowego, opracowaną wcześniej we współpracy z partnerem technicznym Audi, firmą Schaeffler, tym razem prace nad nowym MGU odbywały się wyłącznie w biurach projektowych czterech pierścieni. „We wszystkich obszarach tego projektu doszliśmy do granic możliwości” – komentuje Aicher.

Audi e-tron FE07

Rezultatem jest nowe serce pojazdu: rozrusznik Audi MGU05. Jest to elektryczny jednobiegowy układ napędowy z koncepcją wirnika wewnętrznego, magnesami zewnętrznymi, wysoce wydajnym układem chłodzenia i sześcioma fazami elektrycznymi. Ponadto, dzięki zastosowaniu lekkich materiałów i inteligentnej integracji z pojazdem, inżynierowie marki, pod kierownictwem Stefana Aichera ponownie znacznie zredukowali wagę urządzenia. „Zainwestowaliśmy oszczędności związane z wagą i układem bezpośrednio w sam system. Nowy generator rozruchowy MGU05, waży mniej niż 35 kilogramów. To wyjątkowe osiągnięcie całego zespołu – podkreśla Aicher.

Wydajność jest kluczem do sukcesu w Formule E. „Dlatego robimy wszystko, co w naszej mocy, aby ograniczyć straty energii w układzie do absolutnego minimum” – wyjaśnia Tristan Summerscale, kierownik projektu Formuły E w Audi Sport. Do osiągnięcia celu zadecydowały szeroko zakrojone testy w biurach projektowych i warsztatach Audi Sport. W wielu trudnych cyklach testowych, cały układ napędowy został obciążony do granic możliwości, aby doprowadzić układ wysokiego napięcia do maksymalnego poziomu wydajności. Wynik był pomyślny: „Osiągnęliśmy ogólną wydajność układu napędowego ponad 95 procent. Nowy generator rozruchowy MGU jest skuteczny nawet w ponad 97% we wszystkich istotnych warunkach jazdy. „

Audi e-tron FE07

Szczególnie imponujące są kompaktowe rozmiary systemu w połączeniu z jego wysoką wydajnością. „Jeśli porównać nasze MGU z silnikiem spalinowym o porównywalnej mocy 250 kW, sprawność jest nie tylko dwukrotnie wyższa, ale samo urządzenie jest znacznie lżejsze. Waży tylko 35 kg ”- mówi Tristan Summerscale. „To wyraźnie pokazuje, jak wydajny jest elektryczny układ napędowy”.

Model e-tron FE07, który jest kierowany przez Lucasa di Grassiego i René Rasta, ma zupełnie nowy lakier. Oprócz uderzających jasnopomarańczowych i silnie zielonych elementów (kolory partnera technicznego, firmy Schaeffler), cały przód jest biały. Audi ma również dwóch nowych partnerów w tym projekcie: Castrol, jednego z wiodących światowych producentów środków smarnych oraz Casamoda, firmę zajmującą się modą i stylem życia.

Audi e-tron FE07

Bolid e-tron FE07, zadebiutuje publicznie na torze w Walencji w najbliższą sobotę. Zanim wszystkie samochody i sprzęt zostaną wysłane w podróż do Ameryki Południowej, na torze „Circuit Ricardo Tormo” spotka się wszystkich dwanaście zespołów biorących udział w sezonie 2021 Formuły E i przeprowadzi jazdy testowe, które potrwają do wtorku 1 grudnia.

Źródło i zdjęcia: Audi AG

Ostatnie wpisy

Musisz przeczytać