piątek, 27 listopada, 2020

Audi quattro Camerona Kendalla

Cameron Kendall kupił Audi quattro w 2011 roku, po około czterech latach poszukiwań dobrego egzemplarza. W tym samym czasie posiadał quattro z 1983 roku, który planował przywrócić do stanu świetności.

Audi quattro

Było w bardzo złym stanie i wymagało wiele pracy. Plan był taki, aby zbudować quattro 1983 w wersji samochodu rajdowego. Jesienią 2011, znalazł na stronie internetowej ofertę sprzedaży klasyka Audi, modelu z 1981. Tak szybko jak je zobaczył, wiedział, że musi go kupić. To było dokładnie to, czego szukał.

Kupił go bez wcześniejszego oglądania i czekał aż dotrze do niego. Wcześniej posiadane Audi quattro z 1983 trafiło do dżentelmena ze Szwecji. Poprzedni właściciel, entuzjasta rajdów, znalazł samochód ukryty w magazynie przez lata i przywrócił Audi quattro z powrotem do życia. Zatroszczył się o rajdowe modyfikacje używając Audi Sport z 1981 Grupy 4 jako wzorca.

Audi quattro

W przeciwieństwie do A2, S1 i S1 E2 quattro rajdowych, wczesne samochody Grupy 4 były bardzo zbliżone pod względem specyfikacji do ich odpowiedników drogowych. Ten prezentowany egzemplarz quattro następnie wykorzystywano do wyścigów SCCA ice racing w Michigan, dopóki nie znalazł się w garażu kolekcjonera.

Kendall kupił go od niego, po kilku tygodniach negocjacji i ustalaniu szczegółów. Kiedy wreszcie Audi quattro 1981 dotarło do niego okazało się być w dobrej formie, ale potrzebowało trochę pracy, aby naprawdę stać się świetnym egzemplarzem. Były problemy z rdzą i ogólnie wymagał czynności konserwacyjnych, które musiały być wykonane.

Audi quattro

W ciągu ostatnich pięciu lat powoli doprowadza je do świetności. Cieszy fakt, że jego celem jest by samochód jeździł. Plan docelowy – zakończyć prace tak aby samochód w pełni wyglądał jak historyczny model z Grupy 4 w specyfikacji rajdowej.

Ostatnie wpisy

Audi prezentuje e-tron FE07 na Mistrzostwa Świata Formuły E.

Od zera do setki w zaledwie 2,8 sekundy, ponad 95 procent więcej wydajności dla całego samochodu i każdego komponentu, który jest gotowy na nawet...

Audi udoskonala linię produktów e-tron

Szybsze ładowanie, większy komfort za kierownicą - Audi systematycznie ulepsza swoje modele e-tron. W pełni elektryczny e-tron oraz e-tron Sportback, otrzymają szereg nowych elementów...

Audi zwycięża w pięciu kategoriach konkursu Auto Trophy

Zwycięstwo w pięciu kategoriach: Audi odniosło wielki sukces dzięki czytelnikom niemieckiego magazynu motoryzacyjnego Auto Zeitung - Auto Trophy 2020. A1 Sportback, A3 Sportback, Q2,...

Audi TTS Competition plus czyli sportowa atrakcja

W gamie TT pojawiła się właśnie wzmocniona wersja sportowego wariantu TTS oraz nowa wersja specjalna. Nowy wariant „Bronze Selection” dla TT i TTS emanuje...

Musisz przeczytać

Ringhouse – dom prawdziwego pasjonata Audi

Karina Wiciak ze studia Wamhouse dzieli się swoim najnowszym projektem, który nawiązuje do serii domów inspirowanych słynnymi logo.  Najnowsze wcielenie, nazwane Ringhouse, inspirowane jest symbolem niemieckiego producenta samochodów Audi. Projekt...

Audi Q2 – mały, a z klasą

Audi Q2 to nowość w ofercie producenta z Ingolstadt. Powstało gdy wydawałoby się, że nie ma już miejsca na kolejny model w rodzinie Q....

Audi Personality #1 – Audi A6 C7

Audi swoją nazwę zawdzięcza Augustowi Horch - założycielowi marki. W 1909 roku musiał opuścić firmę w Zwickau, a sąd stwierdził, że nie może już...

Audi RS6 C8 po kuracji wzmacniającej

Nowe Audi RS6 C8 to naprawdę imponujący samochód. Zmieścisz do niego rodzinę i zapakujesz bagaże na długie wakacje, a na autostradzie możesz cieszyć się wyjątkowymi osiągami. Podwójnie turbodoładowany 4-litrowy...

Audi Personality #2 – RS6 C8

Ile na świecie marek, tylu znajdziecie wielbicieli każdej z nich. Czasami przypadek sprawia, że twoje serce zacznie bić mocniej za kierownicą samochodu, którego wcześniej...