Podczas gdy fani marki czekają na pojawienie się w cenniku nowego elektrycznego Audi A6 e-tron, do mediów trafiły zdjęcia najmocniejszej wersji tego modelu. Audi RS6 e-tron wpadło bowiem w obiektywy fotografów- szpiegów. Oto jak się prezentuje w zimowym krajobrazie.
Cechy charakterystyczne dla Audi Sport zachowane w modelu EV
Elektryczne Audi RS6 e-tron wyszpiegowane w zimowej aurze posiada charakterystyczne dla Audi Sport akcenty. Na fotografiach szpiegowskich nie zabrakło dużych tarczy hamulcowych i czerwonych zacisków charakterystycznych dla modeli RS.
Bryła samochodu nie pozostawia wątpliwości, że mamy do czynienia z nadchodzącą elektryczną gwiazdą sportowych modeli z literką RS. Taką samą posiada model już zaprezentowany światu Audi A6 e-tron. Na pewno zyska bardziej agresywne detale nadwozia, ale o tym dowiemy się dopiero, gdy z samochodu zniknie kamuflaż.
Charakterystyczne dzielone reflektory, trapezoidalny przód i charakterystyczne wloty widać dobrze nawet w zakamuflowanym nadwoziu. Z boku dobrze widać smukłą charakterystyczną linię dachu, a z tyłu charakterystyczne światła w kształcie klina.
The 2024 Audi RS6 e-tron has been spied testing with a set of red brake calipers. In addition, the fastback will sit on top of the automaker’s all-new PPE architecture and feature 800-volt technology. #Audi #AudiRS6etron #AudiA6etron #RS6etron #A6etron #BEVs #EVs #fastbacks pic.twitter.com/NdqUNhe8cB
— Cole Marzen (@cole_marzen) February 14, 2023
Producent jeszcze nigdy nie pokazał wnętrza A6 e-tron
Nie znamy wciąż szczegółów wnętrza nowego Audi A6 e-tron, w związku z tym trudno powiedzieć jak będzie ono wyglądało w sportowej wersji RS modelu. Zapewne nie będzie się ona różnić znacząco od koncepcji technologii opartej o ekrany.
Pod względem technologii i osiągów Audi RS e-tron to jedna wielka niewiadoma. Standardowe A6 e-tron opiera się na platformie PPE, w związku z tym tak będzie również w przypadku wydania RS.
Zaprezentowane światu koncepcyjne A6 E-Tron dysponuje moca 470 KM i 800 Nm. Przyspiesza do setki w czasie 4 sekund dzięki akumulatorowi o pojemności 100 kilowatogodzin. Szacunkowy zasięg według informacji producenta ma wynieść 700 kilometrów. System pozwala na ładowanie z mocą do 270 kilowatów, w rezultacie wystarczy 10 minut, by zyskać nowe 300 km zasięgu.
Model RS6 e-tron musi oferować znacznie więcej, by zrobić odpowiednie dla modeli RS wrażenie. Standardowe elektryczne Audi A6 w wersji produkcyjnej ma się pojawić w przyszłym roku, ale kiedy zobaczymy nowe RS6 e-tron, nie wiadomo. Tak jak nie wiadomo, czy znajdzie tak wielu fanów, jak kultowe wersje spalinowe modelu.