niedziela, 24 października, 2021

Audi weźmie udział w Rajdzie Dakar 2022r

Audi stoi przed jednym z największych wyzwań w sportach motorowych: innowacyjny prototyp czterech pierścieni weźmie udział w słynnym Rajdzie Dakar w 2022 roku. Alternatywna koncepcja napędu dla prototypu, obejmuje po raz pierwszy napęd elektryczny zasilany z akumulatora wysokonapięciowego w połączeniu z wysoce wydajnym przetwornikiem energii. Rajd Dakar 2022, wiodący na świecie rajd terenowy, zwiastuje przyszłe zaangażowanie w sporty motorowe.

„Wielopłaszczyznowe zaangażowanie w sporty motorowe jest i pozostanie istotną częścią strategii rozwoju firmy” – mówi Markus Duesmann, prezes i członek zarządu ds. Rozwoju technicznego i linii produktów w AUDI AG. „Chcemy nadal podkreślać hasło naszej marki „Vorsprung durch Technik” w międzynarodowym środowisku sportów motorowych na najwyższym poziomie. Chcemy także opracowywać innowacyjne rozwiązania techniczne dla naszych samochodów do codziennego użytku. Najtrudniejszy rajd świata to duży krok w kierunku tego celu.”

Po wielu międzynarodowych sukcesach w wielu różnych seriach wyścigowych, Audi wraca teraz do sportów motorowych, co zapoczątkowało wielką historię marki w świecie sportów motorowych. W 1981 roku, model quattro zrewolucjonizowało sporty motorowe, dzięki napędowi na wszystkie koła, który jest obecnie standardem, nie tylko w samochodach rajdowych. Gwarantuje maksymalne bezpieczeństwo w najbardziej sportowych seryjnych modelach marki, a teraz także w modelach e-tron z napędem elektrycznym.

Dzięki zastosowaniu alternatywnej koncepcji napędu, producent jest teraz w stanie poradzić sobie w najbardziej ekstremalnych warunkach. Pojazd napędzany jest mocnym, elektrycznym układem. Potrzebna do tego energia pochodzi z akumulatora wysokonapięciowego, który można ładować podczas jazdy za pomocą przetwornika energii – wysokowydajnego silnika TFSI. Takie rozwiązanie ma na celu ciągłe zwiększanie sprawności elektrycznego układu napędowego i akumulatora. Doświadczenia z rajdu powinny następnie zostać wykorzystane do dalszego rozwoju przyszłych modeli seryjnej produkcji urządzeń elektrycznych.

Audi - Teaser Dakar 2022

Audi jest pierwszym producentem samochodów, który zobowiązał się opracować realną koncepcję alternatywnego układu napędowego na potrzeby Rajdu Dakar i tym samym ponownie stać się pionierem sportów motorowych. W 2012 roku Audi odniosło pierwsze zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. R18 e-tron quattro jest niepokonane w najważniejszym na świecie wyścigu długodystansowym przez trzy lata z rzędu.

„Zaangażowanie w Formułę E szło w parze z fazą transformacji Audi” – podkreśla Markus Duesmann. „Dziś elektromobilność dla naszej marki nie jest już marzeniem o przyszłości, ale działaniem w teraźniejszości”. E-tron to bestseller na wielu rynkach. Wkrótce na rynku pojawi się najbardziej sportowy członek rodziny, RS e-tron GT. Oczekuje się, że około 40 procent sprzedaży, będzie pochodziło z samochodów w pełni elektrycznych i hybrydowych typu plug-in już w 2025 roku. „Dlatego robimy kolejny krok w świecie zelektryfikowanych sportów motorowych, w najbardziej ekstremalnych warunkach. Wiele swobód technicznych, które oferuje Rajd Dakar, jest dla nas doskonałym laboratorium badawczym w tej dziedzinie.”

Rajd Dakar zastąpi obecne zaangażowanie w Formułę E, które po zakończeniu sezonu 2021 nie będzie już kontynuowane z zespołem fabrycznym Audi. Wykorzystanie nowo opracowanego układu napędowego przez zespoły wyścigowe klientów, będzie możliwe za około dwa lata. Wyścigi klientów pozostają drugim ważnym filarem przyszłego programu sportów motorowych AUDI AG.

Audi Sport będzie nadal oferować swoim klientom szeroką gamę modeli i wsparcie w seriach wyścigowych na całym świecie. Program przewiduje również, że R8 LMS będzie używane w dużych wyścigach długodystansowych, takich jak 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring oraz w międzynarodowych seriach wyścigowych, takich jak Intercontinental GT Challenge.

„Badamy również inne możliwe obszary naszego zaangażowania w międzynarodowe sporty motorowe” – mówi Julius Seebach, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH. „Uwzględniamy zarówno życzenia naszych klientów, jak i przyszłą strategię firmy, która wyraźnie koncentruje się na elektryfikacji i mobilności neutralnej dla klimatu. Dlatego intensywnie przygotowujemy się do wejścia do nowej kategorii sportowych prototypów LMDh z ich najważniejszymi wyścigami, 24-godzinnym wyścigiem Daytona i 24-godzinnym wyścigiem Le Mans. Najważniejszym przesłaniem dla naszych fanów jest to, że sporty motorowe będą nadal odgrywać bardzo ważną rolę w Audi. „

Źródło i zdjęcia: Audi AG

Ostatnie wpisy

Musisz przeczytać