środa, 25 listopada, 2020

Hybryda typu plug-in czyli nowe Audi A6 Avant TFSI e quattro

Audi, swoje piękne kombi nazywa Avant, a teraz są dodatkowo zasilane elektrycznie. Po A6 sedan, na rynek wchodzi właśnie Avant, w wersji hybryda plug-in (PHEV). Inteligentne zarządzanie napędem, ze strategią wybiegającą w przyszłość, pozwala nowemu Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro, osiągnąć duży zasięg na akumulatorach, niskie zużycie paliwa i dynamiczne osiągi.

Audi A6 Avant PHEV ma na pokładzie szeroką gamę standardowego wyposażenia, w tym pakiet nadwozia S-Line, wirtualny kokpit Audi, reflektory Matrix LED oraz sportowe zawieszenie i sportowe fotele.

audi a6 avant tfsi e quattro przód

Audi oferuje teraz pełnowymiarowe A6 Avant jako hybrydę typu plug-in: nowe A6 Avant 55 TFSI e quattro, zapewnia 367KM. Koncepcja napędu, łączy silnik 2,0TFSI o mocy 252 KM i momencie obrotowym wynoszącym 370Nm wraz z mocnym silnikiem elektrycznym mającym maksymalną moc wyjściową wynoszącą 105kW i maksymalny moment obrotowy 350Nm. Wraz ze sprzęgłem oddzielającym jest zintegrowany z siedmiobiegową przekładnią S-tronic, która wykorzystuje ultra technologię, do przeniesienia momentu napędowego na układ napędowy quattro.

Dzięki temu Audi A6 Avant PHEV ma wydajny i stale dostępny napęd na wszystkie koła, który zapewnia równie wysoką przyczepność i dynamiczne prowadzenie. Moment obrotowy systemu osiąga maksimum 500Nm, już od 1250 obr/min. Zasięg elektryczny Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro, wynosi do 51 kilometrów w cyklu WLTP. Oznacza to, że ma on prawo do 50% obniżki podatku od samochodów służbowych w Niemczech. A6 Avant PHEV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 250 km/h – w trybie elektrycznym auto może osiągnąć prędkość do 135 km/h.

audi a6 avant tfsi e quattro bok tył

Koncepcja napędu w Audi PHEV została zaprojektowana tak, aby klienci mogli wykonywać większość codziennej jazdy w trybie elektrycznym, a tym samym ograniczyć emisję spalin. Możesz wybrać jeden z trzech trybów jazdy: „EV” dla jazdy w pełni elektrycznej, „Hybrydowy” dla efektywnego połączenia obu typów napędów oraz „zatrzymanie” w celu oszczędzania dostępnej energii elektrycznej przez cały czas. W trybie „hybrydowym” predykcyjna strategia działania zapewnia maksymalną wydajność i maksymalny możliwy skok elektryczny.

Kontroluje układ napędowy, co oznacza, że ​​ostatni etap podróży przed dotarciem do miejsca docelowego, może być objęty trybem całkowicie elektrycznym, a w razie potrzeby akumulator można naładować wcześniej za pomocą silnika spalinowego. Predykcyjne wsparcie serwisowe przejmuje precyzyjne planowanie etapu podróży. W tym celu wykorzystuje się również wiele informacji, w tym nawigację, utrudnienia w ruchu online, styl jazdy klienta oraz czujniki pojazdu, takie jak kamery i radar. System planuje zarządzanie napędem i decyduje między wyłączeniem silnika, a rekuperacją czyli odzyskiwaniem energii.

audi a6 avant tfsi e quattro tył

Klienci mogą korzystać z aplikacji myAudi do zarządzania ładowaniem i klimatyzacją przed wejściem i wyjściem. Układ klimatyzacji współpracuje z wysoce wydajną pompą ciepła, która wykorzystuje ciepło odpadowe z elektrycznych elementów napędu. Za pomocą kabla standardowego trybu 3, klienci mogą ładować hybrydę plug-in w publicznych terminalach ładujących o mocy do 7,4kW. Akumulator litowo-jonowy jest zatem ładowany w około 2,5 godziny. Podczas podróży, usługa ładowania Audi e-tron zapewnia dostęp do ponad 140 000 publicznych stacji ładowania w 24 krajach europejskich. Aplikacja myAudi jest wyposażona w planer trasy, który pokazuje, gdzie znajdują się terminale.

Akumulator litowo-jonowy, który znajduje się z tyłu pojazdu, magazynuje 14,1 kWh energii: jest zintegrowany w taki sposób, że bagażnik wciąż zapewnia poziomą i wygodną przestrzeń bagażową. Pojemność bagażnika wynosi standardowo 405 litrów. Oznacza to, że nawet duże i nieporęczne towary mogą być łatwo ładowane i transportowane. Po złożeniu oparcia tylnego siedzenia, pojemność bagażnika wzrasta do 1535 litrów.

audi a6 avant tfsi e quattro bok

Sportowy wygląd A6 Avant 55 TFSI e quattro obejmuje standardowo pakiet zewnętrzny S-line, pakiet optyczny czerń, czarne lusterka zewnętrzne i przyciemnione szyby, zapewniające niezwykle dynamiczny wygląd. Reflektory Matrix LED, sportowe siedzenia, czterostrefowa automatyczna klimatyzacja, wirtualny kokpit Audi, sportowe zawieszenie, 19-calowe koła i czerwone zaciski hamulcowe są standardowym wyposażeniem. Cena podstawowa za Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro wynosi 71 940 EUR.

Źródło i zdjęcia: Audi AG

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę wpisać swoje imię tutaj

Ostatnie wpisy

Audi TTS Competition plus czyli sportowa atrakcja

W gamie TT pojawiła się właśnie wzmocniona wersja sportowego wariantu TTS oraz nowa wersja specjalna. Nowy wariant „Bronze Selection” dla TT i TTS emanuje...

Audi RS Q8 od Mansory

Po prezentacji kompletnej konwersji Mansory Audi RS6 w marcu tego roku - debiut Mansory dla Audi - firma rozszerza swoje portfolio dla marki Audi...

Audi nadaje SQ2 jeszcze ostrzejszego wyglądu

Sportowy SUV w segmencie kompaktów wygląda teraz jeszcze świeżo. Audi poddało liftingowi model SQ2. Częściowo dzięki nowym reflektorom i zderzakom wygląd jest jeszcze bardziej...

Audi prezentuje najnowszą wersję modelu SQ5 TDI

Bardziej dynamiczny, sportowy i wydajniejszy: zoptymalizowane Audi SQ5 TDI prezentuje się teraz jeszcze bardziej imponująco. Jego trzylitrowy silnik wysokoprężny V6 o mocy 341KM, łagodnie...

Musisz przeczytać

Ringhouse – dom prawdziwego pasjonata Audi

Karina Wiciak ze studia Wamhouse dzieli się swoim najnowszym projektem, który nawiązuje do serii domów inspirowanych słynnymi logo.  Najnowsze wcielenie, nazwane Ringhouse, inspirowane jest symbolem niemieckiego producenta samochodów Audi. Projekt...

Audi Personality #1 – Audi A6 C7

Audi swoją nazwę zawdzięcza Augustowi Horch - założycielowi marki. W 1909 roku musiał opuścić firmę w Zwickau, a sąd stwierdził, że nie może już...

Audi Q2 – mały, a z klasą

Audi Q2 to nowość w ofercie producenta z Ingolstadt. Powstało gdy wydawałoby się, że nie ma już miejsca na kolejny model w rodzinie Q....

Audi RS6 C8 po kuracji wzmacniającej

Nowe Audi RS6 C8 to naprawdę imponujący samochód. Zmieścisz do niego rodzinę i zapakujesz bagaże na długie wakacje, a na autostradzie możesz cieszyć się wyjątkowymi osiągami. Podwójnie turbodoładowany 4-litrowy...

Audi Personality #2 – RS6 C8

Ile na świecie marek, tylu znajdziecie wielbicieli każdej z nich. Czasami przypadek sprawia, że twoje serce zacznie bić mocniej za kierownicą samochodu, którego wcześniej...