wtorek, 19 marca, 2024

Hybryda typu plug-in czyli nowe Audi A6 Avant TFSI e quattro

Audi, swoje piękne kombi nazywa Avant, a teraz są dodatkowo zasilane elektrycznie. Po A6 sedan, na rynek wchodzi właśnie Avant, w wersji hybryda plug-in (PHEV). Inteligentne zarządzanie napędem, ze strategią wybiegającą w przyszłość, pozwala nowemu Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro, osiągnąć duży zasięg na akumulatorach, niskie zużycie paliwa i dynamiczne osiągi.

Audi A6 Avant PHEV ma na pokładzie szeroką gamę standardowego wyposażenia, w tym pakiet nadwozia S-Line, wirtualny kokpit Audi, reflektory Matrix LED oraz sportowe zawieszenie i sportowe fotele.

audi a6 avant tfsi e quattro przód

Audi oferuje teraz pełnowymiarowe A6 Avant jako hybrydę typu plug-in: nowe A6 Avant 55 TFSI e quattro, zapewnia 367KM. Koncepcja napędu, łączy silnik 2,0TFSI o mocy 252 KM i momencie obrotowym wynoszącym 370Nm wraz z mocnym silnikiem elektrycznym mającym maksymalną moc wyjściową wynoszącą 105kW i maksymalny moment obrotowy 350Nm. Wraz ze sprzęgłem oddzielającym jest zintegrowany z siedmiobiegową przekładnią S-tronic, która wykorzystuje ultra technologię, do przeniesienia momentu napędowego na układ napędowy quattro.

Dzięki temu Audi A6 Avant PHEV ma wydajny i stale dostępny napęd na wszystkie koła, który zapewnia równie wysoką przyczepność i dynamiczne prowadzenie. Moment obrotowy systemu osiąga maksimum 500Nm, już od 1250 obr/min. Zasięg elektryczny Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro, wynosi do 51 kilometrów w cyklu WLTP. Oznacza to, że ma on prawo do 50% obniżki podatku od samochodów służbowych w Niemczech. A6 Avant PHEV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 250 km/h – w trybie elektrycznym auto może osiągnąć prędkość do 135 km/h.

audi a6 avant tfsi e quattro bok tył

Koncepcja napędu w Audi PHEV została zaprojektowana tak, aby klienci mogli wykonywać większość codziennej jazdy w trybie elektrycznym, a tym samym ograniczyć emisję spalin. Możesz wybrać jeden z trzech trybów jazdy: „EV” dla jazdy w pełni elektrycznej, „Hybrydowy” dla efektywnego połączenia obu typów napędów oraz „zatrzymanie” w celu oszczędzania dostępnej energii elektrycznej przez cały czas. W trybie „hybrydowym” predykcyjna strategia działania zapewnia maksymalną wydajność i maksymalny możliwy skok elektryczny.

Kontroluje układ napędowy, co oznacza, że ​​ostatni etap podróży przed dotarciem do miejsca docelowego, może być objęty trybem całkowicie elektrycznym, a w razie potrzeby akumulator można naładować wcześniej za pomocą silnika spalinowego. Predykcyjne wsparcie serwisowe przejmuje precyzyjne planowanie etapu podróży. W tym celu wykorzystuje się również wiele informacji, w tym nawigację, utrudnienia w ruchu online, styl jazdy klienta oraz czujniki pojazdu, takie jak kamery i radar. System planuje zarządzanie napędem i decyduje między wyłączeniem silnika, a rekuperacją czyli odzyskiwaniem energii.

audi a6 avant tfsi e quattro tył

Klienci mogą korzystać z aplikacji myAudi do zarządzania ładowaniem i klimatyzacją przed wejściem i wyjściem. Układ klimatyzacji współpracuje z wysoce wydajną pompą ciepła, która wykorzystuje ciepło odpadowe z elektrycznych elementów napędu. Za pomocą kabla standardowego trybu 3, klienci mogą ładować hybrydę plug-in w publicznych terminalach ładujących o mocy do 7,4kW. Akumulator litowo-jonowy jest zatem ładowany w około 2,5 godziny. Podczas podróży, usługa ładowania Audi e-tron zapewnia dostęp do ponad 140 000 publicznych stacji ładowania w 24 krajach europejskich. Aplikacja myAudi jest wyposażona w planer trasy, który pokazuje, gdzie znajdują się terminale.

Akumulator litowo-jonowy, który znajduje się z tyłu pojazdu, magazynuje 14,1 kWh energii: jest zintegrowany w taki sposób, że bagażnik wciąż zapewnia poziomą i wygodną przestrzeń bagażową. Pojemność bagażnika wynosi standardowo 405 litrów. Oznacza to, że nawet duże i nieporęczne towary mogą być łatwo ładowane i transportowane. Po złożeniu oparcia tylnego siedzenia, pojemność bagażnika wzrasta do 1535 litrów.

audi a6 avant tfsi e quattro bok

Sportowy wygląd A6 Avant 55 TFSI e quattro obejmuje standardowo pakiet zewnętrzny S-line, pakiet optyczny czerń, czarne lusterka zewnętrzne i przyciemnione szyby, zapewniające niezwykle dynamiczny wygląd. Reflektory Matrix LED, sportowe siedzenia, czterostrefowa automatyczna klimatyzacja, wirtualny kokpit Audi, sportowe zawieszenie, 19-calowe koła i czerwone zaciski hamulcowe są standardowym wyposażeniem. Cena podstawowa za Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro wynosi 71 940 EUR.

Źródło i zdjęcia: Audi AG

Ostatnie wpisy

Musisz przeczytać