niedziela, 29 listopada, 2020

Nowa generacja Audi S3 Sportback i S3 Sedan

Audi S3 powstało dobre 20 lat temu, otwierając tym samym segment sportowy kompaktowych samochodów premium. Najnowsze Audi S3 którego sercem jest silnik 2.0 TFSI, generuje moc 310 KM i moment obrotowy 400 Nm. Oba modele przyspieszają od 0 do 100 km / h w 4,8 sekundy. 

Siedmiobiegowa skrzynia S tronic, napęd quattro z inteligentnym sterowaniem oraz sportowe zawieszenie S z opcjonalnym sterowaniem amortyzatorami bez wysiłku przenoszą moc na drogę. Szereg innych nowych funkcji – w tym koncepcja obsługi, system informacyjno-rozrywkowy i systemy wspomagające – dopełniają zaawansowanego technologicznie charakteru modeli S3.

Audi S3

Co nowego?

Nowe modele S3 już na pierwszy rzut oka pokazują swój dynamiczny charakter. Przód jest zdominowany przez Singleframe z dużą kratką w kształcie rombu i imponującymi wlotami powietrza, podczas gdy obudowy lusterek zewnętrznych mają lśniący wygląd. Ramię nadwozia ciągnie się mocną linią od przednich reflektorów do tylnych świateł. Obszary poniżej są zakrzywione do wewnątrz – to zupełnie nowy element projektu Audi, który kładzie większy nacisk na nadkola.

Nowe S3 Sportback i S3 Sedan mogą być na życzenie wyposażone w matrycowe reflektory LED. Ich cyfrowe światła do jazdy dziennej składają się z tablicy pikseli składającej się z 15 segmentów diodowych, z których dziesięć tworzy dwie pionowe linie. Z tyłu duży dyfuzor i cztery rury wydechowe podkreślają sportowy wygląd.

Audi S3

Nowe modele S3 są napędzane silnikiem 2.0 o mocy 310 KM i  400 Nm. Zaawansowane technologicznie funkcje, takie jak system Audi valvelift (AVS) – który dostosowuje skok zaworów dolotowych w razie potrzeby – oznaczają, że komory spalania są dobrze wypełnione, a zarządzanie temperaturą pomaga zapewnić wysoką wydajność. Oba modele przyspieszają od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy i osiągają prędkość maksymalną, regulowaną elektronicznie, któa wynosi 250 km/h. Kierowca może skorzystać ze standardowego systemu Audi drive select, aby dźwięk mocnego czterocylindrowego silnika turbo był jeszcze wyraźniejszy.

Siedmiobiegowa skrzynia S tronic, z błyskawiczną zmianą biegów i funkcją wolnego biegu oraz napęd na wszystkie koła quattro przenoszą moment obrotowy na drogę. Hydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe przed tylną osią jest w pełni regulowane i porusza się między przednią, a tylną osią w zależności od potrzeb, łącząc dynamiczne osiągi ze stabilnością i wydajnością. Zarządza nim modular dynamic handling control – nowy system, który ściśle łączy napęd quattro z elektronicznym układem stabilizacji toru jazdy (ESC) i sterowaniem amortyzatorów, który jest dostępny opcjonalnie.

Audi S3

Dynamiczne zawieszenie

Dzięki czterowahaczowej tylnej osi i progresywnemu układowi kierowniczemu standardowe zawieszenie oferuje wszystko, co jest potrzebne do przyjemnej jazdy. Obniża nadwozie o 15 milimetrów. Na życzenie Audi może również zamontować zawieszenie sportowe serii S ze sterowaniem amortyzatorami. Zawory sterują przepływem oleju w amortyzatorach, dzięki czemu dostosowują się do stanu drogi, sytuacji na drodze i żądań kierowcy w ciągu kilku tysięcznych sekundy. Różnica między komfortem a dynamiką jest jeszcze większa niż w poprzednim modelu. 

Nowy elektryczny wzmacniacz siły hamowania zapewnia silne i spontaniczne hamowanie. Wszystkie cztery tarcze hamulcowe są wentylowane od wewnątrz. Zaciski hamulcowe są standardowo w kolorze czarnym, opcjonalnie w kolorze czerwonym. Modele S3  są standardowo wyposażone w 18-calowe koła, opcjonalnie dostępne są 19-calowe koła.

Audi S3

Nowa koncepcja przestrzeni

W porównaniu do swoich poprzedników nowe modele S3 urosły: Sportback i Sedan są odpowiednio o trzy centymetry i cztery centymetry dłuższe, a oba modele są o trzy centymetry szersze.

Pięciodrzwiowy samochód ma teraz 4,34 m długości, a czterodrzwiowy 4,50 m. Poza minimalnymi różnicami, oba warianty nadwozia są identyczne pod względem szerokości (1,82 m), wysokości (1,43 m) i rozstawu osi (2,64 m). Wnętrze oferuje więcej miejsca na ramiona i łokcie. Bagażnik S3 Sportback mieści od 325 do 1145 litrów w zależności od położenia tylnej kanapy, podczas gdy sedan ma pojemność 370 litrów .

Audi S3

Sportowe wnętrze

Uderzająco sportowy design nowych modeli S3 kontynuuje się we wnętrzu – z nową, kompaktową dźwignią zmiany biegów dla skrzyni S tronic oraz ozdobnymi wstawkami z aluminium lub włókna węglowego, których stylistyka przypomina cięcie reflektorów. Kokpit skupia się na kierowcy. Według producenta charakterystyczne wloty powietrza tworzą jedną całość z osłoną przyrządów, podkreślając sportowy charakter. Tu według mnie zabrakło koncepcji na dopełnienie ich względem nowoczesnego wnętrza.

W standardzie oferowany jest cyfrowy wyświetlacz o przekątnej 10,25 cala. Alternatywnie można wybrać wirtualny kokpit Audi i jego wersję „plus”. Oba mają przekątną 12,3 cala, przy czym ta ostatnia oferuje również trzy różne ekrany. Opcjonalny pakiet oświetlenia Ambiente plus zapewnia ukierunkowane efekty świetlne w ciemności. Fotele sportowe zostały opracowane na nowo, a ich standardowa seryjna tapicerka jest w dużej mierze wykonana z przetworzonych butelek PET, podkreślonych stylowymi kontrastującymi szwami.

Audi S3

Po środku tablicy rozdzielczej znajduje się 10,1-calowy wyświetlacz dotykowy osadzony w dużym czarnym panelu. Rozpoznaje litery wpisywane ręcznie i zapewnia sprzężenie akustyczne. Jako dodatkowy poziom obsługi, system informacyjno-rozrywkowy może być również standardowo sterowany głosem przy użyciu języka naturalnego. Opcjonalnie Audi dostarcza wyświetlacz head-up co jest miłym zaskoczeniem.

Infotainment

Koncepcja obsługi MMI nowych modeli S3 jest oparta na modułowej platformie informacyjno-rozrywkowej trzeciej generacji (MIB 3). Jego moc obliczeniowa jest dziesięciokrotnie większa niż jego poprzednika, wykonuje wszystkie zadania związane z łącznością z prędkością LTE Advanced i posiada zintegrowany hotspot Wi-Fi. Prowadzenie po trasie jest elastyczne i dokładne. Nawigacja oferuje prognozy dotyczące rozwoju sytuacji na drogach, wysokiej rozdzielczości zdjęcia satelitarne z Google Earth oraz informacje o natężeniu ruchu. Indywidualne ustawienia, takie jak często wybierane miejsca docelowe lub preferencje dotyczące klimatyzacji, można zapisać w maksymalnie sześciu profilach użytkownika.

Usługi online Audi connect obejmują również usługi car-to-X, które pomagają znaleźć wolne miejsca parkingowe na poboczach dróg lub pozwalają kierowcy surfować po zielonej fali, komunikując się z sygnalizacją świetlną w miastach takich jak Düsseldorf i Ingolstadt. Łączność między nowym Audi S3 a smartfonem użytkownika jest bezpłatna za pośrednictwem aplikacji myAudi, a także za pośrednictwem Apple CarPlay, Android Auto i Audi phone box – które łączy urządzenie z anteną pojazdu i ładuje je indukcyjnie.

Audi S3

Kolejną funkcją jest kluczyk Audi connect, który umożliwia klientowi zablokowanie i odblokowanie samochodu oraz uruchomienie silnika za pomocą smartfona z systemem Android. Dla fanów HiFi wysokiej jakości system dźwiękowy Bang & Olufsen z dźwiękiem 3D zapewnia szczególnie przestrzenny krajobraz dźwiękowy.

Pomocne systemy wspomagające kierowcę

Systemy wspomagające kierowcę w nowych modelach S3 również demonstrują kompetencje techniczne Audi. Audi pre sense front, asystent skrętu i ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu mogą potencjalnie zapobiegać wypadkom i są zawarte w standardzie wyposażenia modelu. Dodatkowe systemy wspomagające, takie jak zmiana pasa ruchu i ostrzeżenia o wyjeździe, a także system wspomagania cross-traffic i asystent parkowania, są dostępne opcjonalnie. Adaptacyjny asystent jazdy pomaga w prowadzeniu wzdłużnym i poprzecznym. Utrzymuje prędkość i odległość od poprzedzającego pojazdu oraz pomaga w utrzymaniu pasa ruchu poprzez delikatne interwencje w układ kierowniczy. Wspomaganie efficiency assist wspiera ekonomiczny styl jazdy.

Audi S3

Zaplanowane: wprowadzenie na rynek i ceny

Przedsprzedaż nowych kompaktowych modeli S3 rozpocznie się w wielu krajach europejskich w sierpniu 2020 r., A pierwsze pojazdy trafią do dealerów od początku października. W Niemczech ceny S3 Sportback zaczynają się od 46 302 53 EUR, a S3 Sedan od 47 179 83 EUR. Wprowadzeniu na rynek towarzyszy limitowana edycja. Jest dostępny w kolorze Python Yellow (Sportback) lub Tango Red (Sedan) z czarnymi akcentami i ma 19-calowe koła oraz sportowe fotele ze szlachetnej skóry Nappa.

Audi S3

Spalanie i normy :

S3 Sportback : średnie zużycie paliwa wl / 100 km: 7,4 emisja CO 2 w cyklu mieszanym wg / km: 170–169

S3 Sedan: średnie zużycie paliwa w l / 100 km: 7,3–7,2 CO 2 w cyklu mieszanym,emisje wg / km: 166–165

Źródło i zdjęcia: Audi AG

Ostatnie wpisy

Audi prezentuje e-tron FE07 na Mistrzostwa Świata Formuły E.

Od zera do setki w zaledwie 2,8 sekundy, ponad 95 procent więcej wydajności dla całego samochodu i każdego komponentu, który jest gotowy na nawet...

Audi udoskonala linię produktów e-tron

Szybsze ładowanie, większy komfort za kierownicą - Audi systematycznie ulepsza swoje modele e-tron. W pełni elektryczny e-tron oraz e-tron Sportback, otrzymają szereg nowych elementów...

Audi zwycięża w pięciu kategoriach konkursu Auto Trophy

Zwycięstwo w pięciu kategoriach: Audi odniosło wielki sukces dzięki czytelnikom niemieckiego magazynu motoryzacyjnego Auto Zeitung - Auto Trophy 2020. A1 Sportback, A3 Sportback, Q2,...

Audi TTS Competition plus czyli sportowa atrakcja

W gamie TT pojawiła się właśnie wzmocniona wersja sportowego wariantu TTS oraz nowa wersja specjalna. Nowy wariant „Bronze Selection” dla TT i TTS emanuje...

Musisz przeczytać

Ringhouse – dom prawdziwego pasjonata Audi

Karina Wiciak ze studia Wamhouse dzieli się swoim najnowszym projektem, który nawiązuje do serii domów inspirowanych słynnymi logo.  Najnowsze wcielenie, nazwane Ringhouse, inspirowane jest symbolem niemieckiego producenta samochodów Audi. Projekt...

Audi Q2 – mały, a z klasą

Audi Q2 to nowość w ofercie producenta z Ingolstadt. Powstało gdy wydawałoby się, że nie ma już miejsca na kolejny model w rodzinie Q....

Audi Personality #1 – Audi A6 C7

Audi swoją nazwę zawdzięcza Augustowi Horch - założycielowi marki. W 1909 roku musiał opuścić firmę w Zwickau, a sąd stwierdził, że nie może już...

Audi RS6 C8 po kuracji wzmacniającej

Nowe Audi RS6 C8 to naprawdę imponujący samochód. Zmieścisz do niego rodzinę i zapakujesz bagaże na długie wakacje, a na autostradzie możesz cieszyć się wyjątkowymi osiągami. Podwójnie turbodoładowany 4-litrowy...

Audi Personality #2 – RS6 C8

Ile na świecie marek, tylu znajdziecie wielbicieli każdej z nich. Czasami przypadek sprawia, że twoje serce zacznie bić mocniej za kierownicą samochodu, którego wcześniej...