niedziela, 29 listopada, 2020

Nowe Audi A3 Sedan… Eleganckie – Wydajne – Ewolucyjne

Oto druga generacja historii sukcesu – Audi A3 Sedan. Kompaktowy czterodrzwiowy model jest cyfrowo i w pełni połączony – od systemu audio-nawigacyjnego po systemy wspomagające. 

Pod elegancką karoserią nowe napędy i wyrafinowane tuningowanie zawieszenie, zapewniają równie wydajne, jak i dynamiczne wrażenia z jazdy. A3 Sedan będzie dostępny w wielu europejskich salonach dealerskich od lata 2020r.

A202508 medium

Nowe A3 Sedan ma sportowy i elegancki wygląd. W porównaniu do swojego poprzednika, jest około 4cm dłuższe, a rozstaw osi pozostał niezmieniony. Jego szerokość wzrosła o 2 centymetry do 1,82 metra i teraz jest o 1 centymetr wyższe (1,43 metra). Spowodowało to zwiększenie przestrzeni nad głową o dobre 2 centymetry z przodu dzięki niższej pozycji siedzenia kierowcy. Jest teraz nieco więcej miejsca na łokcie. Przy pojemności 425 litrów pojemność bagażowa, jest dokładnie taka sama jak w poprzednim modelu.

Z przodu dominuje duża rama Singleframe z kratką o strukturze plastra miodu, a po bokach odnajdziemy piękne reflektory. Na zewnątrz tworzą one trapezoidalne kąty, które są rysowane w dół. W najwyższym modelu z technologią Matrix LED znajdują się również nowe cyfrowe światła do jazdy dziennej. Składają się z matrycy pikseli, gdzie znajdziemy 15 segmentów LED, które można indywidualnie uruchamiać i nadać poszczególnym wersjom A3 Sedan specyficzny charakter. Fantastycznie prawda?

A202505 medium

W przypadku A3 Sportback linia nadwozia biegnąca nad progiem wznosi się w kierunku tylnych świateł przed nadkolem tylnego koła, podkreślając w ten sposób krótki tylny koniec. Natomiast linia nadwozia sedana rozciąga się na tylny zderzak. Podkreśla to jego długość – 15 centymetrów większą niż w przypadku Sportback – i nadaje bokowi elegancki wygląd. Wklęsłą powierzchnie pod szerokim ramieniem korpusu dodatkowo podkreślają pierścienie quattro i próg. To tworzy intensywną grę światła i cienia. Linia dachu pochyla się dynamicznie od słupka B – podobnie jak w coupé – i kończy się efektownym spojlerem na tylnej klapie. Opcjonalnie jest on dostępny w wersji karbonowej, zapewnia wizualny akcent, a tym samym podkreśla mocny wygląd modelu czterodrzwiowego.

Aerodynamika korzysta z wyższego tylnego końca w porównaniu z poprzednikiem, a także dużego dyfuzora. W rezultacie nowy sedan A3 z silnikiem 2.0 TDI 110 kW (150 KM) osiąga wartość C d wynoszącą 0,25, a zatem jest o 0,04 punktu C dlepszy niż pierwsza generacja. Przyczynia się do tego również kontrolowany wlot powietrza chłodzącego z dwoma elektrycznie sterowanymi modułami żaluzji usytuowanymi za Singleframe. Inteligentnie i zgodnie z sytuacją regulują one przepływ powietrza. Ponadto panelowane podwozie, lusterka zewnętrzne o ulepszonej aerodynamice i aktywne chłodzenie hamulców zmniejszają opór powietrza.

A202494 medium

Kokpit A3 jest całkowicie skoncentrowany na kierowcy. Zaczyna się od wystroju wnętrza, a kończy na elementach wyświetlających i kontrolnych. Dlatego tablica przyrządów z centralnym dotykowym wyświetlaczem MMI jest lekko nachylona w kierunku kierowcy. Ma przekątną 10,1 cala i jest bardzo intuicyjna w obsłudze. Standardowo obejmuje wykrywanie pisma ręcznego, a także kontrolę języka naturalnego, która może opcjonalnie wykorzystać możliwości chmury. 10,25 calowy zestaw wskaźników za kierownicą jest cyfrowy nawet w modelu podstawowym. Jako wirtualny kokpit Audi plus mierzy 12,3 cala i oferuje trzy różne widoki, w tym sportową grafikę z pochyłymi cyframi i wyjątkowo dynamiczny układ. Zakres obrotów silnika i prędkość, są pokazane tutaj jako diagramy słupkowe z kątowymi czerwonymi elementami graficznymi.

Najwyższym systemem informacyjno-rozrywkowym w nowym A3 jest MMI Navigation plus, który wykorzystuje modułową platformę informacyjno-rozrywkową trzeciej generacji (MIB 3). MIB 3 oferuje moc obliczeniową dziesięć razy większą niż w poprzednim modelu, łączy samochód za pomocą prędkości LTE Advanced i łączy smartfony pasażerów z internetem za pośrednictwem hotspotu Wi-Fi. MMI Navigation plus oferuje wiele usług Audi connect w standardzie, w tym informacje o ruchu online, wiadomości i dodatkowe informacje, takie jak zdjęcia, godziny otwarcia i recenzje użytkowników dotyczące interesujących miejsc.

a3 7 1

Usługi Car-to-X, które wykorzystują inteligencję roju floty Audi, są również częścią portfolio. Zgłaszają obszary niebezpieczne lub ograniczenia prędkości, na przykład, pojazdom z odpowiednim wyposażeniem lub znajdują wolne miejsca parkingowe na poboczu drogi. Jeśli samochód jest wyłączony, aplikacja myAudi kontynuuje nawigację z samochodu na smartfonie. W ten sposób klienci docierają bezpośrednio do celu.

A3 jest również podłączony do smartfona za pośrednictwem interfejsu smartfona Audi, który integruje telefony komórkowe z systemami iOS i Android z Apple Car Play i Android Auto w MMI, a także za pośrednictwem Audi phone box. Ten ostatni łączy urządzenie z anteną samochodową i może ładować je indukcyjnie. Co więcej, A3 można blokować i odblokowywać, a także uruchamiać za pomocą smartfona z systemem Android za pomocą klucza Audi Connect. Personalizacja pozwala maksymalnie sześciu użytkownikom przechowywać preferowane ustawienia w poszczególnych profilach, w tym ustawienia fotela, klimatyzacji i mediów. Cyfrowe radio DAB + jest standardem. Dostępne opcje obejmują radio internetowe i radio hybrydowe, które automatycznie przełączają się między FM, DAB i strumieniem online w zależności od siły sygnału stacji, zapewniając w ten sposób optymalny odbiór. Od połowy roku asystent głosowy Amazon Alexa uzupełni ofertę.

a3 2

Systemy wspomagania kierowcy są szczególnie skuteczne dzięki ścisłej sieci. W przednim systemie Audi pre sense kamera za lusterkiem wewnętrznym, współpracuje z przednim radarem, aby zapobiec wypadkom lub przynajmniej zmniejszyć ich skutki. Standardowe wspomaganie unikania kolizji, wykorzystuje również dane z tego systemu czujników. Adaptacyjny tempomat, innowacja w pełnowymiarowej klasie, wspiera kierowców podczas jazdy. Wspomaganie wydajności powiadamia ich, kiedy rozsądnie byłoby zdjąć stopę z pedału gazu. W tym celu ocenia informacje, w tym dane nawigacyjne. Ostrzeżenie o zjeździe, asystent ruchu krzyżowego i kamery surround, które pojawią się wkrótce po wprowadzeniu na rynek, są również przydatne w ruchu miejskim.

A202476 medium

Nowe A3 Sedan jest dostępne z dwoma silnikami TFSI i jednym silnikiem TDI w momencie premiery. Ich wspólną cechą jest wysoka wydajność. 35 TFSI, 1,5-litrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem, wytwarza 110 kW (150 KM) i jest dostępny w dwóch wersjach – z nowo opracowaną sześciobiegową manualną skrzynią biegów (średnie zużycie paliwa 4,7-5l oraz z szybką, siedmiobiegową skrzynią biegów S-tronic (średnie zużycie paliwa w 4,7-4,9l)

A202475 medium

Oprócz technologii cylindra na żądanie, układ napędowy w połączeniu z dwusprzęgłową skrzynią biegów S-tronic, wykorzystuje 48-woltowy układ hybrydowy. Odzyskuje energię podczas zwalniania, wspiera silnik momentem obrotowym o wartości do 50 Nm podczas ruszania z miejsca i przyspieszania przy niskich prędkościach obrotowych. Podczas codziennej jazdy zmniejsza zużycie nawet o 0,4 litra na 100 kilometrów.

Silnik 2.0 TDI o mocy 110 kW (150 KM) potrzebujący 3,6-3,9l na 100km, współpracuje również w połączeniu z siedmiobiegową skrzynią biegów S-tronic, przy czym zmiany biegów są wykonywane za pomocą nowego przełącznika, wykorzystującego technologię shift-by-wire.

a3 5

Zawieszenie nowego A3 Sedan zostało dostrojone, aby było sportowe i harmonijne – bardziej precyzyjne niż w poprzednim modelu. Ta precyzja i szybkość reakcji jest w dużej mierze zasługą centralnego dynamicznego układu kierowniczego, który zapewnia optymalną interakcję między wszystkimi elementami związanymi z dynamiką poprzeczną. Alternatywą dla standardowej konfiguracji jest sportowe zawieszenie i zawieszenie z kontrolowanymi amortyzatorami. Ten ostatni oferuje szeroki zakres między wygodą, a sportowym zacięciem. System dynamicznej jazdy Audi drive select pozwala kierowcy doświadczyć różnych poziomów dostrajania zawieszenia w nowym A3 – od komfortu i wyraźnej dynamiki, aż po wyjątkowo oszczędne zużycie paliwa.

Przedsprzedaż nowego A3 Sedan, rozpocznie się pod koniec kwietnia 2020 r. W Niemczech i na wielu innych rynkach europejskich. Dostawy rozpoczną się latem. Ceny 35 TFSI o mocy 150 KM zaczynają się od 29 800 EUR. Niedługo po wprowadzeniu na rynek pojawi się podstawowy silnik benzynowy z ceną katalogową 27 700 EUR.

Źródło i zdjęcia: Audi AG

Ostatnie wpisy

Audi prezentuje e-tron FE07 na Mistrzostwa Świata Formuły E.

Od zera do setki w zaledwie 2,8 sekundy, ponad 95 procent więcej wydajności dla całego samochodu i każdego komponentu, który jest gotowy na nawet...

Audi udoskonala linię produktów e-tron

Szybsze ładowanie, większy komfort za kierownicą - Audi systematycznie ulepsza swoje modele e-tron. W pełni elektryczny e-tron oraz e-tron Sportback, otrzymają szereg nowych elementów...

Audi zwycięża w pięciu kategoriach konkursu Auto Trophy

Zwycięstwo w pięciu kategoriach: Audi odniosło wielki sukces dzięki czytelnikom niemieckiego magazynu motoryzacyjnego Auto Zeitung - Auto Trophy 2020. A1 Sportback, A3 Sportback, Q2,...

Audi TTS Competition plus czyli sportowa atrakcja

W gamie TT pojawiła się właśnie wzmocniona wersja sportowego wariantu TTS oraz nowa wersja specjalna. Nowy wariant „Bronze Selection” dla TT i TTS emanuje...

Musisz przeczytać

Ringhouse – dom prawdziwego pasjonata Audi

Karina Wiciak ze studia Wamhouse dzieli się swoim najnowszym projektem, który nawiązuje do serii domów inspirowanych słynnymi logo.  Najnowsze wcielenie, nazwane Ringhouse, inspirowane jest symbolem niemieckiego producenta samochodów Audi. Projekt...

Audi Q2 – mały, a z klasą

Audi Q2 to nowość w ofercie producenta z Ingolstadt. Powstało gdy wydawałoby się, że nie ma już miejsca na kolejny model w rodzinie Q....

Audi Personality #1 – Audi A6 C7

Audi swoją nazwę zawdzięcza Augustowi Horch - założycielowi marki. W 1909 roku musiał opuścić firmę w Zwickau, a sąd stwierdził, że nie może już...

Audi RS6 C8 po kuracji wzmacniającej

Nowe Audi RS6 C8 to naprawdę imponujący samochód. Zmieścisz do niego rodzinę i zapakujesz bagaże na długie wakacje, a na autostradzie możesz cieszyć się wyjątkowymi osiągami. Podwójnie turbodoładowany 4-litrowy...

Audi Personality #2 – RS6 C8

Ile na świecie marek, tylu znajdziecie wielbicieli każdej z nich. Czasami przypadek sprawia, że twoje serce zacznie bić mocniej za kierownicą samochodu, którego wcześniej...