Audi całkowicie przeprojektowało swoje Q7. Nowe Audi Q7 zadebiutuje na North American International Auto Show w Detroit. Nowe Q7 jest lżejsze o 716,5 kg od poprzednika.
Odchudzenie auta ma na celu zmniejszenie zużycia paliwa oraz szkodliwych emisji. Utrata masy wiązała się z ogromną pracą nad przebudową auta, począwszy od konstrukcji auta które wykonanie jest z ultra wysokiej wytrzymałości stali i aluminium. Struktura ta stanowi podstawę pojazdu, co daje oszczędności rzędu 70 kg.
Nowe lekkie komponenty zawieszenia i układu napędowego dają kolejne oszczędności. Drzwi, błotniki, pokrywa silnika i tylna klapa są również wykonane z aluminium w celu zmniejszenia ciężaru. Podobnie jak poprzednik Q7 2016 będzie napędzane silnikami V6 benzynowym i dieslem. Silnik 3.0TFSI jest wydajniejszy o 28% niż ten sam u poprzednika, zaś 3.0TDI o 23%. Czy te dane będą rzeczywiste? Trzeba będzie sprawdzić.
Oprócz tych silników nowe Q7 dostanie dwa nowe, czyli 2.0TFSI, czterocylindowy wyposażony w turbodoładowanie i quattro Q7 e-tron z wtyczką i napędem hybrydowym, który może przejechać 57 km, napędzany energią elektryczną. Wszystkie modele Q7 2016, będą wyposażone w nową ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów Tiptronic i napęd quattro. Oprócz standardowego pięciomiejscowego auta będzie można zamówić model z trzecim rzędem siedzeń i dwoma dodatkowymi miejscami dla dzieci.
Opcjonalne sportowe zawieszenie sprawi, że auto będzie jeszcze zwinniejsze. Układ zawieszenia automatycznie reguluje sztywność i wysokość w zależności od podłoża po którym się przemieszczamy. Wnętrze jest przestronniejsze, ponieważ nowe Q7 jest nieznacznie wyższe, szersze i dłuższe co daje więcej miejsca na nogi i głowę. Audi dokonało wielu zmian w systemie MMI (Multi Media Interface).
Menu i kontrolki są bardziej intuicyjne. Jest też duży touchpad i osiem programowalnych przycisków, które zostały dodane do konsoli środkowej. Wszystkie te zmiany ułatwiają wyszukiwanie konkretnych tytułów utworów, adresów wyjściowych w systemie nawigacyjnym czy wykonywanie połączeń telefonicznych. Poprawiono również funkcję rozpoznawania głosu. Producent twierdzi, że system nie wymaga już zdefiniowanych poleceń ale rozpoznaje potoczną mowę np. gdzie mogę kupić paliwo?.
Nowe MMI współpracuje z Apple i Google Android CarPlay Auto, które pozwalają na zrzut na deskę obrazu smartfone’a i użycie funkcji przesyłania muzyki czy korzystania z nawigacji. Osoby zajmujące tylne siedzenie nie będą narzekać na brak atrakcji. Mogą do woli korzystać z gadżetów. W połączeniu z szybkim WiFi w samochodzie zamontowane z tyłu 10’ ekrany współpracują z Apple IPad.
Wyświetlacze można zabrać ze sobą na zewnątrz. Posiadają 32G pamięci wewnętrznej, aparat fotograficzny i bluetooth. W przeciwieństwie do zwykłych tabletów są odporne na wysokie temperatury oraz siły działające podczas zderzenia.Jeśli idzie o bezpieczeństwo, adaptacyjny tempomat został poprawiony i jest o krok bliżej do samodzielnego prowadzenia pojazdu.
Utrzymuje nie tylko z góry określoną prędkość i odległość od poprzedzającego pojazdu, ale również po raz pierwszy całkowicie przejmuje funkcje prowadzenia pojazdu. Działa jednak tylko na rozbudowanych autostradach przy prędkościach ponad 65 km/h. Ile będzie kosztowało nowe Q7? Tego nie wiadomo, należy spodziewać się podobnej ceny jak w dotychczasowych modelach.
Światowa premiera planowana jest na 12 stycznia 2015 w Detroit . Mnie niestety tam nie będzie, ale mam nadzieję, że Chris podzieli się ze mną wrażeniami.
Źródło i zdjęcia: Audi AG