czwartek, 25 kwietnia, 2024

„TT 20 years” – limitowana edycja rocznicowego modelu Audi

Ostrzejsze, mocniejsze i lepiej wyposażone: Audi rozpoczyna dziś sprzedaż zaawansowanych serii TT. 20 lat po debiucie pierwszego modelu TT, kompaktowy samochód sportowy ma teraz bardziej dopracowany wygląd zewnętrzny, mocniejsze silniki i wyposażenie standardowego.

Limitowana edycja rocznicowego modelu „TT 20 years” to hołd złożony sukcesowi Audi TT. Rocznicowy model jest ograniczony do 999 sztuk.

A188472 medium.thumb .jpg.9974e37e0a141d08298a4516ee5d1b5a

Jego detale inspirowane są modelem koncepcyjnym TTS Roadster, które miało swoją premierę w 1995 roku na Tokyo Motor Show. Fotele, panele drzwiowe i konsola centralnego tunelu są tapicerowane skórą Nappa w kolorze brązowym, natomiast paski ze skóry dekoracyjnej z kontrastowymi elementami Panuka. Szwy są nowoczesną interpretacją oryginalnego wnętrza auta pokazowego.

Emblemat  z unikalnym numerem seryjnym oraz plakietkami „TT 20 years” na kierownicy i gałce dźwigni zmiany biegów, zdobią kokpit. 19-calowe aluminiowe felgi w błyszczącej metalicznej szarości, specjalnie zaprojektowane rury wydechowe oraz tylne światła Matrix OLED, podkreślają wygląd zewnętrzny. „TT 20 years” jest dostępny jako Coupé i Roadster.

A188451 medium.thumb .jpg.34b661008ad3092e08ff53336e2be7c1

Od 20 lat Audi TT jest synonimem przyjemności z jazdy – a dzięki tej wersji, dla której rozpoczyna się sprzedaż, Audi poprawiło sportowy charakter trzeciej generacji.  Audi oferuje dwa silniki benzynowe z wtryskiem bezpośrednim do nowego TT: 197 K w 40 TFSI jako nowy silnik podstawowy i 245 KM w 45 TFSI. Oba silniki zapewniają więcej mocy niż ich poprzednicy. Silniki mają również filtr cząstek stałych.

Dzięki nowemu siedmiobiegowej skrzyni S-tronic, niższe biegi mają teraz krótszy przełożenie dla lepszej dynamiki jazdy. W 40 TFSI, zużycie paliwa to 6,1l/100km, a przyśpieszenie TT Coupé od 0 do 100 km/h wynosi 6,6 sekundy, podczas gdy w 45 TFSI zużycie paliwa to  6,6l/100km i przyśpieszenie do 100km/h w zaledwie 5,9 sekundy. Dla mocniejszego silnika Audi oferuje również opcję napędu quattro, zapewniającą jeszcze lepszą przyczepność i dynamikę jazdy.

A188445 medium.thumb .jpg.e8a4bb7284c99f3d86bfea9e9311df93

Wygląd zewnętrzny nowego TT jest teraz bardziej agresywny i ostrzejszy. Krata chłodnicy Singleframe jest bardzo wyrzeźbiona, a duże boczne wloty powietrza podkreślają stabilne trzymanie się drogi. Z tyłu poziome linie podkreślają także szerokość kompaktowego samochodu sportowego. Opcjonalnie można zamówić reflektory w technologii LED lub Matrix LED oraz dynamiczne kierunkowskazy.

Opcjonalny pakiet zewnętrzny S-line, podkreśla sportowy charakter Audi TT. Uzupełnieniem jest pakiet sportowy S-line ze sportowymi siedzeniami S i nadwoziem obniżonym o 10 milimetrów. Trzy nowe kolory zostały dodane do palety lakierów: cosmos blue, pulse  orange oraz turbo blue (S line). W przypadku wnętrza, specjalne elementy, takie jak wewnętrzne pierścienie otworów wentylacyjnych, są dostępne w nowych kolorach: satin orange and turbo blue.

A188476 medium.thumb .jpg.5a10bae391a4305441e80f487d96b875

Nawet podstawowa wersja nowego Audi TT jest wyposażona w system dynamiki jazdy. Kierowca może sterować wszystkimi funkcjami audio-nawigacyjnymi i sterowaniem głosowym za pomocą kierownicy wielofunkcyjnej. Wyświetlacze pojawiają się w wirtualnym kokpicie Audi, gdzie kierowca może wybrać pomiędzy dwoma różnymi widokami. We wszystkich wersjach urządzenia takie jak smartfony mogą być podłączone przez podświetlone gniazdo USB i przez Bluetooth. Dostawy rozpoczynają się w pierwszym kwartale 2019 r.

Źródło i zdjęcia: Audi AG

Ostatnie wpisy

Musisz przeczytać