Modele Audi, napędzane gazem ziemnym, łączą ekologię i ekonomię: Audi A4 Avant g-tron i A5 Sportback g-tron mają nowy, sportowy design i najnowocześniejszą obsługę dotykową.
Klienci w Niemczech mogą zamawiać oba modele od 21 listopada. Modele Audi g-tron stanowią część zintegrowanej i zrównoważonej mobilności. W tym celu zastosowano silnik benzynowy 2.0TFSI, który jest specjalnie zmodyfikowany do pracy z CNG (sprężony gaz ziemny) i ma moc 170 KM.
Maksymalny moment obrotowy 270Nm dostępny jest w zakresie 1650–4400 obr./min. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 8,4 sekundy; maksymalna prędkość dla A4 Avant g-tron wynosi 221km/h (łączne zużycie CNG w kg/100 km: 4,1–3,9). A5 Sportback g-tron 224 km h (łączne zużycie CNG w kg/100 km: 4,1–3,8).
Standardowa siedmiobiegowa S tronic przenosi moment napędowy dwulitrowego silnika TFSI na przednie koła. Cztery cylindryczne zbiorniki gazu ziemnego o lekkiej konstrukcji, które przechowują 17,3 kg CNG pod ciśnieniem 200 barów, znajdują się pod tylną częścią pojazdu. Warstwa wewnętrzna to pojemnik poliamidowy. Druga warstwa – kompozytowe uzwojenie polimeru wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) i polimeru wzmocnionego włóknem szklanym (GFRP) – służy jako konstrukcja nośna o maksymalnej wytrzymałości.
Zewnętrzna warstwa składa się z czystego GFRP i ma za zadanie wskazywać wszelkie uszkodzenia, które mogą wystąpić w wyniku odprysków od kamieni lub przejechania większych przeszkód. Żywica epoksydowa służy do wiązania materiałów wzmacnianych włóknami.
Obliczony zasięg g-tron A5 Sportback w oparciu o łączne zużycie gazu ziemnego (NEDC) wynosi od 420 km do 455 km; dla A4 Avant g-tron wynosi 420 km do 440 km. Jeśli ilość gazu ziemnego w zbiornikach spadnie poniżej określonej wartości w zakresie od 0,4 kg do 1,4 kg, silnik 2.0 TFSI przełącza się na działanie benzyny. Zależy to od ciśnienia wtrysku CNG i temperatury gazu. Szyjki wlewu gazu ziemnego i benzyny znajdują się pod wspólną klapą zbiornika.
Oba zmienione modele wydają się bardziej sportowe. Pośrodku deski rozdzielczej znajduje się duży, nowy ekran dotykowy MMI – centrum sterowania dla nowego systemu operacyjnego. Dwa wskaźniki informują kierowcę o poziomach napełnienia zbiorników. System informacji dla kierowcy pokazuje zużycie paliwa w trybie zasilania CNG lub benzyną i w razie potrzeby, podaje informacje o najbliższej z ponad 800 dostępnych stacji paliw CNG w Niemczech.
Oferta systemu informacyjno-rozrywkowego obejmuje MMI navigation plus, która oparta jest na nowym sprzęcie – modułowa platforma informacyjno-rozrywkowa trzeciej generacji (MIB 3) Audi connect i Audi connect plus oferują szereg usług online.
Modele Audi g-tron z linii produktów A4 i A5 można zamówić w Niemczech od 21 listopada. A4 Avant 40 g-tron jest w ofercie od 43 200 EUR, a A5 Sportback 40 g-tron jest w ofercie z ceną bazową 45 100 EUR. Oba modele trafią do dealerów w pierwszym kwartale 2020 roku.
Źródło i zdjęcia: Audi AG