piątek, 26 kwietnia, 2024

Audi wycofuje swój najmocniejszy model

W zasadzie obecnie najmocniejszym modelem marki Audi jest dziś elektryczny RS e-tron GT, ale to R8 ma fantastycznie brzmiącą jednostkę spalinową V10. Model, który powstaje w fabryce w Neckarsulm, doczekał się kilku generacji. Obecna jest niestety ostatnią, jaką znamy. Jak się okazuje, właściciele egzemplarzy wyprodukowanych w 2021 roku mają poważny problem.

Podczas końcowych testów w fabryce wykryto poważną wadę skrzyni

Audi R8 II generacji zadebiutowało w Genewie w 2015 roku. Stylistycznie nawiązuje do poprzednika, ale posiada sztywniejszą i lżejszą konstrukcję. Nadwozie zbudowano na ramie wykonanej z aluminium i tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknami węglowymi.

Wolnossący silnik V10 współpracuje z dwusprzęgłową siedmiobiegową skrzynią DL800 zaprojektowaną przez Dana Graziano, włoską firmę z siedzibą w Turynie. Jak informuje Autoevolution już w zeszłym roku, podczas wykonywania testu przed zjazdem z linii montażowej w fabryce w Neckarsulm w odczytach pojawił się błąd, a producent rozpoczął w tej sprawie dochodzenie.

Finalnie odkryto, że przyczyną błędu jest wadliwa skrzynia biegów, w związku z tym niezwłocznie odesłano ją do producenta. Audi i Dana Graziano odkryli „odchylenie w procesie pomiaru masy, który wpływa na ilość płynu przekładniowego”. Sprawdzono pod tym kątem wszystkie dostępne skrzynie.

Problem zgłoszono do Audi Product Safety Committee i Multi Brand Committee, gdzie zdecydowano o konieczności wycofania samochodów z wadliwymi skrzyniami ze względu na niebezpieczną usterkę zagrażającą bezpieczeństwu.

Audi R8
Audi R8

Wadliwa konstrukcja może doprowadzić do utraty mocy i pożaru

Płyn w przekładni ze względu na niewystarczającą ilość może się pienić i wydostawać przez zawór odpowietrzający. Jeśli dostanie się do elementów układu wydechowego, może spowodować pożar.

Audi odnotowało również poślizg sprzęgła, który w efekcie może doprowadzić do niebezpiecznej chwilowej utraty mocy napędowej i wyświetlić komunikat ostrzegawczy na tablicy wskaźników. W załączonym dokumencie wymieniono płyn o numerze części G052529A2 i Volkswagen AG jako dostawcę.

W Stanach Zjednoczonych producent zidentyfikował osiem egzemplarzy Audi R8, które mogą posiadać wadliwe skrzynie. Ogólnie usterka dotyczy modeli coupe R8 wyprodukowanych od 21 kwietnia 2021 do 2 grudnia 2021 oraz R8 Spyder wyprodukowanych między 7 października 2021 a 12 listopada 2021.

Amerykanie dostaną zaproszenia do serwisów najpóźniej w czerwcu jak informuje Audi. Obecnie dealerzy zostali poinstruowani, aby sprawdzać i uzupełniać płyn w razie potrzeby. Właściciele nie poniosą żadnych dodatkowych kosztów w związku z wadą skrzyni.

Ostatnie wpisy

Musisz przeczytać