Audi reaguje na miejski trend w kierunku mobilności multimodalnej za pomocą nowej koncepcji e-hulajnogi.
Hulajnoga Audi e-tron, została zaprojektowana z myślą o sportowcach i łączy w sobie pozytywne cechy skuterów elektrycznych i deskorolek.
Do transportu w samochodzie, autobusie lub pociągu. 12-kilogramową hulajnogę można złożyć, schować w bagażniku lub jeśli wolisz, ciągnąć jak wózek. Hulajnoga Audi e-tron wyróżnia się przede wszystkim zwrotnością, która przypomina surfowanie. Użytkownik ma wolną rękę. Może rozejrzeć się i dawać sygnały innym uczestnikom ruchu. Produkcja i sprzedaż są planowane na koniec 2020 roku.
„Dzięki hulajnodze Audi e-tron zwracamy się do klientów, którzy podróżują po mieście w sposób zrównoważony i multimodalny – i którzy cenią sobie styl i funkcjonalność”, mówi Thorsten Schrader, kierownik projektu mikro-mobilności w Audi.
Chociaż kierowca ma jedną rękę na kierownicy, to jednak steruje stopami, przesuwając ciężar, tak jak na deskorolce. Ruchome osie z czterema kołami, pozwalają na niezwykle ciasne pokonywanie zakrętów.
Kierownica zapewnia stabilność, mieści w sobie baterię i elektronikę oraz wyświetlacz ze statusem baterii. Przyspieszenie i hamowanie zapewnia skrętny uchwyt. Zasięg 20 kilometrów ma być osiągnięty poprzez odzyskanie energii kinetycznej hulajnogi, podczas hamowania. Hydrauliczny hamulec nożny zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo.
Klienci powinni mieć możliwość zakupu hulajnogi Audi e-tron za kwotę około 2000 euro do końca 2020 roku. Możliwe jest także wykorzystanie go we flotach dla określonych grup użytkowników, na przykład mieszkańców nowoczesnych dzielnic miejskich. Inną opcją byłoby zaoferowanie go klientom, którzy kupują modele Audi e-tron. Użytkownicy mogą łatwo przejechać ostatnie kilometry, na przykład z miejsca parkingowego lub punktu ładowania do miejsca docelowego, z maksymalną prędkością 20 km/h.
Audi e-tron skuter posiada wymagane prawem oświetlenie LED: reflektory, światła do jazdy dziennej, światła tylne i światła hamowania. Interfejs Bluetooth umożliwia indywidualne ustawienia dynamiki jazdy i oferuje dodatkową ochronę przed kradzieżą.
Źródło i zdjęcia – Audi AG