piątek, 27 listopada, 2020

Ładowanie dwukierunkowe -wspólny projekt badawczy Audi z Grupą Hager

Zwiększenie stabilności sieci, obniżenie kosztów energii elektrycznej i przyczynienie się do ochrony klimatu – to wizja, którą realizują Audi i Hager Group. Włączenie samochodu elektrycznego do sieci domowej jest podstawą innowacyjnego projektu badawczego dotyczącego ładowania dwukierunkowego. Daje to duże korzyści, zwłaszcza w połączeniu z systemem fotowoltaicznym. Nadmiar energii z PV może być tymczasowo magazynowany i wyprowadzany w razie potrzeby.

ładowanie_dwukierunkowe_Audi_Hager

Samochód elektryczny jako elastyczny magazyn energii

Pomysł jest tak prosty, jak genialny: akumulator wysokonapięciowy samochodu elektrycznego nie tylko jest ładowany przez skrzynkę ścienną w domu, ale może również dostarczać energię z powrotem do domu jako zdecentralizowany nośnik energii. Jeśli klient posiada system fotowoltaiczny, samochód elektryczny służy jako tymczasowy magazyn kumulujący energię ekologiczną wytwarzaną w kraju.

Gdy słońce już nie świeci, pojazd może dostarczyć zmagazynowaną energię elektryczną z powrotem do domu. Dwukierunkowe ładowanie w domu – znane również jako Vehicle to Home (V2H) – ma ogromny potencjał, aby zmniejszyć koszty energii elektrycznej właściciela domu i zwiększyć stabilność sieci. Jako kolejny etap rozbudowy w połączeniu z domową jednostką magazynującą, możliwe jest osiągnięcie niemal całkowitej niezależności energetycznej i zwiększenie bezpieczeństwa dostaw w przypadku awarii zasilania.

ładowanie_dwukierunkowe_Audi_Hager

„Wykorzystywanie akumulatorów pojazdów elektrycznych do ochrony klimatu przy jednoczesnym obniżeniu kosztów energii elektrycznej to wizja, która fascynuje nas od samego początku. I znaleźliśmy idealnego partnera w Audi” – wyjaśnia Ulrich Reiner, kierownik projektu w Hager Group.

Stosowana technologia zbliżona do serii

To, co w teorii brzmi prosto, wymaga wysokiego poziomu inteligencji technicznej i skoordynowanej interakcji między różnymi komponentami technicznymi w zakresie infrastruktury i pojazdu w praktyce. W projekcie badawczym wykorzystano Audi e-tron z technologią ładowania zbliżonego do serii. W sieci testowej w pełni elektryczny model Audi działał ze ścienną skrzynką na prąd stały, która umożliwia ładowanie do 12 kW, oraz z elastycznie rozbudowywaną domową szafką o pojemności 9 kWh.

Chociaż mogłoby to zapewnić dodatkową elastyczność w ewentualnej produkcji seryjnej, nie jest wymogiem koniecznym dla ładowania dwukierunkowego. Dzięki poziomowi napięcia stałego w całej sieci, połączenie między systemem fotowoltaicznym a pojazdem nie wymaga inwertera, a zatem jest szczególnie wydajnym rozwiązaniem.

ładowanie_dwukierunkowe_Audi_Hager

Ładowanie energią elektryczną PV pozwala zaoszczędzić pieniądze

Ładowanie dwukierunkowe koncentruje się głównie na przypadkach użycia, kiedy to właściciele domów używają własnego systemu fotowoltaicznego, aby czerpać korzyści z optymalnego pod względem kosztów ładowania energią elektryczną wytwarzaną w kraju. Samochód elektryczny przechowuje nadmiar energii elektrycznej z systemu PV, który nie jest używany przez urządzenia w domu. Jeśli klient ma zmienne stawki, samochód elektryczny może zasilać cały dom w fazach, w których ceny energii elektrycznej są wysokie.

W nocy lub w nieproduktywnych systemu fotowoltanicznego samochód używa niedrogiej energii elektrycznej do naładowania do pożądanego poziomu (SOC- state of charge). Dwukierunkowe ładowanie zapewnia również bezpieczeństwo dostaw, które wykracza poza czystą optymalizację kosztów – w przypadku awarii zasilania

ładowanie_dwukierunkowe_Audi_Hager

Programiści koncentrują się na użyteczności na co dzień

Twórcy postawili na codzienną użyteczność jako najwyższy priorytet. „Utrzymanie mobilności jest w centrum naszej uwagi. Dlatego klienci nie muszą się ograniczać, aby ładowanie dwukierunkowe było odpowiednie do codziennego użytku ”- opisuje Dehm, na którym skupia się rozwój. „Inteligentne zarządzanie ładowaniem zarządza optymalnym wykorzystaniem baterii, maksymalizując w ten sposób opłacalność całego systemu.

System jest bardzo łatwy w obsłudze dla klientów – wystarczy podłączyć samochód, a reszta dzieje się automatycznie ”.Wspólny projekt badawczy z Grupą Hager dowiódł dwóch zasadniczych rzeczy. Klienci, którzy mają własny system fotowoltaiczny, mogą zaprojektować swoją mobilność tak, aby była zoptymalizowana pod względem kosztów i zużycia CO 2, jednocześnie odciążając sieć.

ładowanie_dwukierunkowe_Audi_Hager

Pozytywnym efektem ubocznym jest to, że klienci posiadający samochód elektryczny Audi mogą w istotny sposób przyczynić się do sukcesu transformacji energetycznej. Inteligentne wykorzystanie akumulatora HV w pojeździe otwiera również możliwości zrównoważonego wykorzystania istniejących zasobów, które wcześniej były wykorzystywane wyłącznie do celów związanych z mobilnością.

Ostatnie wpisy

Audi prezentuje e-tron FE07 na Mistrzostwa Świata Formuły E.

Od zera do setki w zaledwie 2,8 sekundy, ponad 95 procent więcej wydajności dla całego samochodu i każdego komponentu, który jest gotowy na nawet...

Audi udoskonala linię produktów e-tron

Szybsze ładowanie, większy komfort za kierownicą - Audi systematycznie ulepsza swoje modele e-tron. W pełni elektryczny e-tron oraz e-tron Sportback, otrzymają szereg nowych elementów...

Audi zwycięża w pięciu kategoriach konkursu Auto Trophy

Zwycięstwo w pięciu kategoriach: Audi odniosło wielki sukces dzięki czytelnikom niemieckiego magazynu motoryzacyjnego Auto Zeitung - Auto Trophy 2020. A1 Sportback, A3 Sportback, Q2,...

Audi TTS Competition plus czyli sportowa atrakcja

W gamie TT pojawiła się właśnie wzmocniona wersja sportowego wariantu TTS oraz nowa wersja specjalna. Nowy wariant „Bronze Selection” dla TT i TTS emanuje...

Musisz przeczytać

Ringhouse – dom prawdziwego pasjonata Audi

Karina Wiciak ze studia Wamhouse dzieli się swoim najnowszym projektem, który nawiązuje do serii domów inspirowanych słynnymi logo.  Najnowsze wcielenie, nazwane Ringhouse, inspirowane jest symbolem niemieckiego producenta samochodów Audi. Projekt...

Audi Q2 – mały, a z klasą

Audi Q2 to nowość w ofercie producenta z Ingolstadt. Powstało gdy wydawałoby się, że nie ma już miejsca na kolejny model w rodzinie Q....

Audi Personality #1 – Audi A6 C7

Audi swoją nazwę zawdzięcza Augustowi Horch - założycielowi marki. W 1909 roku musiał opuścić firmę w Zwickau, a sąd stwierdził, że nie może już...

Audi RS6 C8 po kuracji wzmacniającej

Nowe Audi RS6 C8 to naprawdę imponujący samochód. Zmieścisz do niego rodzinę i zapakujesz bagaże na długie wakacje, a na autostradzie możesz cieszyć się wyjątkowymi osiągami. Podwójnie turbodoładowany 4-litrowy...

Audi Personality #2 – RS6 C8

Ile na świecie marek, tylu znajdziecie wielbicieli każdej z nich. Czasami przypadek sprawia, że twoje serce zacznie bić mocniej za kierownicą samochodu, którego wcześniej...