sobota, 23 stycznia, 2021

Audi zwiększa budżet na elektromobilność

Dzięki inwestycjom planowanym na najbliższe pięć lat, AUDI AG kontynuuje przekształcanie się w dostawcę sieciowej i zrównoważonej mobilności dla segmentu premium. Inwestycje na poziomie około 35 miliardów euro, zwłaszcza w przyszłych projektach motoryzacyjnych, pozostają wysokie pomimo trudnego czasu w prowadzeniu działalności. Około 17 miliardów euro zostanie przeznaczone na same technologie przyszłości, co odpowiada połowie całkowitych inwestycji.

Ładowarka e-tron

Podobnie jak cała Grupa Volkswagen, Audi zwiększa inwestycje w mobilność elektryczną. Producent samochodów premium, przeznaczył około 15 miliardów euro na ten i przyszły program hybrydyzacji, podkreślając tym samym jego kluczową rolę w dążeniu marki do elektromobilności. Przy założeniu efektu synergii w ramach Grupy Volkswagen, powstaje niezbędna swoboda finansowa – zarówno w strategii e-platformy, jak i rozwoju oprogramowania. Poprawa kosztów stałych, szczuplejsza oferta produktów i oszczędności w inwestycjach niezwiązanych z pojazdami, dodatkowo przyczyniają się do stabilności finansowej marki.

„Dzięki realizowanym obecnie planom inwestycyjnym, wzmacniamy markę w krytycznym momencie restrukturyzacji jego podstawowej działalności. Techniczne zarządzanie czterema pierścieniami dla napędu elektrycznego i sieci, jest celem zarządu i rady nadzorczej. Udostępniamy Audi niezbędne zasoby”- mówi Herbert Diess, Przewodniczący Rady Nadzorczej AUDI AG.

e-tron

„Zatwierdzone dzisiaj inwestycje mające na celu wzmocnienie przyszłej działalności. Będzie to elektryfikacja, technologia hybrydowa i cyfryzacja. Są one dla nas niezwykle ważne – zwłaszcza w okresie transformacji. Oferują przewagę techniczną grupy. Doprowadzą do nowych projektów, a tym samym do nowych, wysokiej jakości miejsc pracy. To dla nas, jako przedstawicieli pracowników, ma decydujące znaczenie – podkreślił Peter Mosch, wiceprzewodniczący rady nadzorczej AUDI AG i przewodniczący Rady Zakładowej AUDI AG.

Elektryfikacja i hybrydyzacja

W latach 2021-2025 marka planuje przeznaczyć około 35 mld euro na badania i rozwój oraz inwestycje w rzeczowe aktywa trwałe. Prawie 17 miliardów euro przeznaczono na projektowanie pojazdów i innowacyjne rozwiązania techniczne, co podkreśla naczelne zasady marki, które odzwierciedlone są w haśle „Vorsprung durch Technik – Przewaga dzięki Technice”.

Łączna kwota kosztów rozwoju, uwzględnia efekt synergii w Grupie Volkswagen. Przykład: Rozwój i wdrażanie platform elektrycznych odbywa się we wszystkich markach grupy. Audi rozwija platformę elektryczną Premium (PPE) razem z Porsche i korzysta z technologii dostępnej dla wszystkich marek Grupy: Modular Electric Vehicle Platform (MEB). Plany inwestycyjne przewidują, że wydatki na lata 2021-2025 będą koncentrować się przede wszystkim na realizacji „elektrycznej mapy drogowej”, z zakrojoną na szeroką skalę ofensywą produktową na modele w pełni elektryczne.

Sama elektryfikacja będzie kosztować w tej turze planowania około 15 miliardów euro – ponad 40 procent całości. Około 10 miliardów euro ma zostać przeznaczonych na elektromobilność i 5 miliardów euro na rozwiązania hybrydowe. Do 2025 roku marka rozszerzy gamę samochodów półelektrycznych lub w pełni elektrycznych, do około 30 modeli, z których około 20 będzie w pełni elektrycznych.

ładowanie_dwukierunkowe_Audi_Hager

Cyfryzacja i Car.Software

Producent korzysta również z synergii w ramach koncernu Volkswagen w zakresie cyfryzacji i teraz jeszcze efektywniej wykorzysta tę przewagę konkurencyjną. Markus Duesmann, CEO AUDI AG przejmuje przewodnictwo w organizacji Car.Software, która łączy i poszerza know-how różnych marek. Jednostka działająca w ramach grupy ma stworzyć jednolity system operacyjny z podstawowymi funkcjami dla wszystkich pojazdów wszystkich marek w grupie. Organizacja Car.Software odpowiada również za dalszy rozwój funkcji automatycznej jazdy. „Planowanie inwestycji ma prosty przekaz: nie ograniczamy istoty naszych produktów, ale priorytetowo traktujemy wydatki na elektromobilność i rozwój oprogramowania” – mówi Markus Duesmann, CEO AUDI AG. „Kluczem do sukcesu jest konsekwentne skupianie się na synergii w ramach grupy w tych kluczowych kwestiach na przyszłość”.

Plan Transformacji Audi i porozumienie Audi.Zukunft

Dzięki optymalizacji asortymentu produktów w celu zwiększenia wydajności, zmniejszenia złożoności procesów wewnętrznych i obniżenia kosztów stałych, marka ma solidną pozycję finansową. Znaczący wzrost wydajności osiągnięto dzięki Audi Transformation Plan (ATP) i Audi.Future Accord. Audi Transformation Plan pozwolił zaoszczędzić ponad 6,5 miliarda euro od czasu uruchomienia programu trzy lata temu. Pomimo trudnych warunków spowodowanych tegoroczną pandemią Covid-19, AUDI AG nadal koncentruje się na celu osiągnięcia łącznych oszczędności w wysokości około 15 miliardów euro, dzięki temu programowi do 2022 roku. Ponadto umowa Audi.Zukunft stanowi podstawę silnej pozycji rynkowej, pewności zatrudnienia i rentowności poszczególnych zakładów AUDI AG.

e-tron sportback

Arno Antlitz, Członek Zarządu AUDI AG ds. Finansowych i Prawnych, podkreśla: „Audi Transformation Plan i Audi.Future Accord sprawiają, że nasza firma jest przyszłościowa. Oba programy stanowią podstawę finansową do dalszych inwestycji w technologie przyszłości, a tym samym w decydujący sposób przyczyniają się do kształtowania przemysłu motoryzacyjnego przyszłości. „

Źródło i zdjęcia: Audi AG

Ostatnie wpisy

Musisz przeczytać